به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، وزارت خارجه اردن از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا در پی وخامت حال «هبه اللبدی» اسیر اردنی در بند زندان این رژیم که از ۳۱ روز پیش اعتصاب غذا کرده است، رسیدگی کنند.

«سفیان القضاه» سخنگوی وزارت خارجه اردن گفت که سفارت اردن در تل‌آویو در حال پیگیری وضعیت هبه عبدالباقی  است و روز پنجشنبه (دیروز) او را به بیمارستان منتقل کردند.

بنابر گزارش وبگاه «عربی‌۲۱»، سفارت اردن از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا خدمات درمانی لازم را به هبه عبدالباقی ارائه کنند.

به گفته القضاه در حال حاضر وضعیت جسمانی این اسیر اردنی پایدار است.

وزارت خارجه اردن پیشتر مخالفت خود با رأی دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی در خصوص تثبیت حکم بازداشت او به مدت پنج ماه را اعلام کرده بود.

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین نیز پیش از این اعلام کرده بود که وضعیت جسمانی اللبدی وخیم است و او از درد شدید در ناحیه قلب رنج می‌برد.

هبه عبدالباقی ۲۰ آگوست گذشته در حالی که به دیدار خانواده خود در جنین واقع در کرانه باختری رفته بود، توسط رژیم صهیونیستی بازداشت و به مدت پنج ماه به بازداشت اداری(بدون محاکمه) محکوم شده است.

همچنین یک شهروند اردنی دیگر به نام «عبدالرحمن مرعی» نیز ۲ سپتامبر گذشته در حالی که برای شرکت در جشن عروسی یکی از بستگانش به کرانه باختری سفر کرده بود، بازداشت شد حال آنکه او از بیماری سرطان رنج می‌برد و تا کنون چند بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

وزارت خارجه اردن چندی قبل نیز از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا این دو اسیر را آزاد کند.

انتهای پیام/