به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین عصر امروز چهل و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین با حضور امام‌جمعه، فرماندار و سایر اعضای شورای فرهنگ عمومی با محوریت وحدت در محل دفتر امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در این نشست با تبریک هفته وحدت و میلاد پرخیروبرکت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با نام‌گذاری هفته وحدت فرصتی برای اتحاد و همدلی ایجاد کرد.

وی گفت: امروز با توجه به شرایط جهان بیش از هر زمان دیگری نیازمند همدلی و برادری در میان امت اسلام هستیم.

امام جمعه اسفراین در ادامه با تأکید بر اینکه وجود وحدت و همدلی سبب ایجاد آرامش در سطح جامعه و تقویت آن زمینه ناامیدی دشمنان را فراهم می‌کند، افزود: وحدت اسلامی عامل مهم توانمندی و رمز اقتدار اسلام است و بی‌شک عزت و اقتدار هر جامعه‌ای وابسته همین وحدت و انسجام و همبستگی در میان آحاد جامعه است.

فرماندار اسفراین نیز توسعه پایدار را درگرو همدلی مردم و مسئولان دانست و افزود: برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه شهرستان نیازمند همدلی و همراهی تمام جریان‌های سیاسی هستیم.

طاهر رستمی بابیان اینکه همه مصوبات این شورا باید اجرایی شود، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی با برخورداری از اعضای تأثیرگذار، نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه دارد و نیاز است تا تصمیمات این شورا در حوزه‌های مختلف اجرایی شود تا نتایج آن در ارتقای فرهنگ جامعه مشاهده شود.

در ادامه این نشست هر یک از اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و نسبت به موضوعات مطرح‌شده پیشنهادهایی ارائه کردند.

در این جلسه احکام (مدیران جدید) اعضاء شورای فرهنگ عمومی توسط امام‌جمعه و فرماندار شهرستان به آنان تقدیم گردید.

برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی هرماه به‌صورت منظم و با دستور کار شفاف و جزئی، احیاء کمیته‌های ذیل شورای فرهنگ عمومی، دعوت از تشکل‌های مردمی و متخصصان مربوطه به‌عنوان اعضای غیرحقیقی در جلسات شورا در صورت نیاز و با توجه به دستور جلسه از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/