به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، سعید محمدی، معاون اجرایی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یک هزار و ۲۰۰ بیمار دیالیزی در البرز وجود دارد و سالانه ۱۰۰ نفر به تعداد این بیماران افزوده می شود؛ سعی ما بر انجام اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش ۵۰ درصدی این تعداد در سال است.

معاون اجرایی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اظهار کرد: طرح فشارخون نیز به صورت رسمی از ۱۷ خرداد آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و هدف از اجرای این طرح سنجش و اندازه گیری فشار خون افراد بالای ۳۰ سال است که بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در این طرح ارزیابی می شوند.

محمدی ادامه داد: جلسات متعددی در زمینه اجرای این طرح در سطح استان البرز برگزار شده و فعالیت های درون بخشی نیز صورت گرفته است که با انجام هماهنگی های لازم اجرای طرح فشار خون آغاز شد.

وی با بیان اینکه این طرح در تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزشی اجرا می شود، تصریح کرد: افرادی که فشار خون مشکوکی دارند توصیه های لازم به آن ها صورت می شود و رژیم قضایی نیز به این قشر ارائه خواهد شد.

این مقام مسؤول ادامه داد: در صورتی که فشار خون افراد از ۱۴ تا ۱۸ باشد به پزشک مربوطه و اگر بالاتر از این مقدار باشد به اورژانس و مراکز قوی تر ارجاع داده می شوند.

به گفته وی ۳۵۰ مرکز تست فشار خون در استان وجود دارد و همچنین ۱۰۰ ایستگاه سیار نیز در مکان های پرتردد تعبیه شده است که اقدام به غربالگیری می کنند.

محمدی با بیان اینکه جمعت بالای ۳۰ سال جامعه هدف این طرح هستند، خاطرنشان کرد: تمام ادارات و ارگان ها توسط تیم سیار پوشش درمانی داده می شوند؛ افرادی که در این طرح غربالگری می شوند تحت درمان قرار خواهند گرفت و هزینه ویزیت این قشر رایگان است.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/۳