به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، مراسم اکران خصوصی ۵ فیلم کوتاه «تو فقط مادر من باش»، «استون»، «اینجا جاده ها پایان ندارد»، «آلان»و  «درس» شب گذشته در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان با حضور عوامل فیلم ها برگزار شد.

در ابتدا و قبل از ورود به سالن نمایش، مراسم امضاء و عکس با حضور مهمانان و عوامل فیلم انجام شد.

پس از ورود مهمانان به سالن نمایش، مجری به بیان حضور بین المللی این آثار و جوایزی که دریافت کردند پرداخت و یادداشت های کارگردانان را در مورد فیلمشان قرائت کرد و سپس خواست روی صحنه بیایند و برای حاضران صحبت هایی داشته باشند.

رقیه توکلی کارگردان «تو فقط مادر من باش» ضمن خوشامدگویی و تشکر از حضور مهمانان، گفت: از محمد قانعی فرد تهیه کننده فیلم که مسبب ساخت این فیلم شد تشکر می کنم و امیدوارم از دیدن فیلم های ما لذت ببرید.

بهرنگ دزفولی زاده کارگردان «استون» در ادامه بیان کرد: از همه کسانی که برای دیدن و حمایت از فیلم های کوتاه تشریف آوردند، تشکر می کنم و از مریم تجدد به عنوان تهیه کننده که همراه من بود قدردانی می کنم.

وی افزود: اگر فیلم های ما را دوست داشتید در فضای مجازی و به صورت دهان به دهان تبلیغ کنید، چون فضای فیلم کوتاه بخصوص در اکران، نیاز به حمایت دارد.

این کارگردان با اشاره به اهمیت بخش هنر و تجربه در اکران فیلم ها عنوان کرد: یک سری فیلم دلی تولید می شود که بسیار درخشان و تاثیرگذار هستند اما امکان اکران ندارند، تعدادی از آن ها اکران می شوند ولی صاحبان برخی، از نداشتن سانس های زیاد گله مند هستند، من می گویم توانایی و بضاعت هنر و تجربه همینقدر است و تمام تلاش خود را برای بهتر دیده شدن فیلم ها انجام می دهد.

وی افزود: سوال من از دوستان گله مند این است، آیا اگر هنر و تجربه این امکان اکران هم به وجود نمی آورد، قرار بود فیلمتان کجا و چگونه نمایش داده شود و به اکران عمومی برسد؟! پس بهتر است به جای گلایه تشکر کنیم.

مصطفی گندمکار کارگردان «آلان»گفت: از شما ممنونم که تشریف آوردید، اگر دوست داشتید هرکدام به عنوان یک رسانه از آثار ما حمایت و آن را تبلیغ کنید، جا دارد از عواملی که به تولید فیلم من کمک کردند قدردانی کنم.

وی اضافه کرد: زجر آورترین نکته برای فیلمساز این است که فیلمش با تولید و کیفیت خاص ساخته اما با بدترین حالت نمایش داده شود و پخش نامناسبی داشته باشد، اگر امشب کیفیت فیلم ها در برخی مواقع پایین بود بخاطر کیفیت سالن است.

در ادامه مهدی بوستانی شهر بابکی کارگردان «درس» بیان کرد: از همه کسانی که برای دیدن فیلم های کوتاه آمدند تشکر می کنم.

وی افزود: موضوع فیلم من در مورد جریانی است که همه می دانند و مقوله ای ناگفته و ندانسته در آن نیست، آن چیزی که در فیلمم مهم است فرم روایت گری و تجربه گری است که می تواند در فیلم های کوتاه باشد.

این کارگردان ادامه داد: امیدوارم از دیدن فیلم ها لذت ببرید و تا جایی که ممکن است حمایت کنید.

توفیق امانی کارگردان «اینجا جاده ها پایان ندارد» تنها غایب مراسم دیشب بود.

پس از پایان صحبت های فیلمسازان، ۵ فیلم کوتاه برای حاضران در سالن نمایش داده شد. این ۵ فیلم در قالب یک بسته نمایشی و به عنوان «فیلم های کوتاه روز» در بخش سینمای هنر و تجربه اکران می شوند.

انتهای پیام/