به گزارش پایگاه خبری ربیع، استان اصفهان میزبان هفدهمین همایش سراسری انجمن‌های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه است.

این همایش سراسری با حضور مقامات کشوری و استانی صبح امروز به مدت دو روز به میزبانی مخابرات منطقه اصفهان در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم آغاز شد.

مدیر مخابرات منطقه‌ای اصفهان با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) گفت: این همایش برای وحدت و توسعه فعالیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اجرای فرمان‌ها رهبری برگزارشده است.

مهدی حیدری زاده با اشاره به آمار جمعیتی استان اصفهان تصریح کرد: جمعیت اصفهان ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار نفر است که از این جمعیت دو میلیون و ۴۵۳ هزار مشترک تلفن ثابت، ۸ درصد مشترکین کشور را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: با پنج میلیون ۱۳۵ هزار و ۴۰۳ مشترک تلفن همراه، ۸ درصد مشترکین تلفن همراه کشور و با دارا بودن ۵۶۵ هزار و ۸۸ مشترک اینترنت پرسرعت و دیتا، ۱۱ درصد مشترکین کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر مخابرات منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه شورای فرهنگی در مخابرات استان اصفهان فعالیت‌های مستمری دارد، اظهار کرد: شورای فرهنگی مخابرات اصفهان تشکیل‌شده از انجمن اسلامی، روحانیت، بسیجیان، پیشکسوتان و کارمندان که فعالیت‌های مستمر و خوبی را برگزار می‌کنند.

دبیر انجمن اسلامی مخابرات منطقه اصفهان نیز در این همایش تصریح کرد: اصفهان این افتخار را دارد که از ۱۷ همایش، دو همایش را تاکنون میزبان بوده است.

وزیریان گفت: با خصوصی‌سازی که چند سال است در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شده است، اما تجمع انجمن اسلامی حفظ‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در این همایش میزبان برادران اهل تسنن هستیم، ادامه داد: افرادی که دغدغه دینی دارند این انجمن را تشکیل داده‌اند و تلاشمان این بوده است که یاور و کمک‌حال مدیران باشیم.

همچنین نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان در این همایش گفت: شماها در کاری مشغول هستید که ارزشمند و بزرگ است و ارتباطات در کشور ما همپای دنیا پیش می‌رود و باعث افتخار کشور است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد بابیان اینکه در سال‌های طاغوت برای دریافت یک خط تلف ثابت بیش از ۱۰ سال در نوبت بودیم، اظهار کرد: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد، ۸۵۰ هزار تلفن ثابت در کشور بود اما اکنون بعد از ۳۹ سال، نزدیک به بیش از ۴۰ میلیون خط تلفن در کشور است.

وی اضافه کرد: این آمار ۴۰ میلیون نشان می‌دهند که هرساله یک‌میلیون خط تلفن به مردم داده‌شده است.

امام‌جمعه اصفهان با عنوان اینکه ارتباطات امروزه گسترده شده است و وسایل ارتباطی زیادی وجود دارد، بیان کرد: با این وسایل ارتباطی می‌شود کارهای خوب انجام داد که این‌یک فرصت طلایی برای مسلمانان است.