به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از جام نیوز، در روزهای گذشته روزنامه اصلاح طلب شرق ادعای عجیب و بی اساسی را در خصوص استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایرانی مطرح کرد.

پس از این ادعا رسانه های و کاربران ضدانقلاب در فضای مجازی با مطالبی نژادپرستانه سعی در تعمیق اختلاف میان مردمان عراق و ایران داشتند.

علی علیزاده، کارشناس مسائل سیاسی در همین خصوص نوشت: ” اعتراضها به گزارش «توریسم جنسی عراقیها در مشهد» را میخوانم. فضای مجازی در کمتر از ۲۴ساعت جنگ روانی را کشف کرد که هدفش رابطه با عراق بود. با واکنشهای گیج و پراکنده یکسال پیش درباره خبرهای مشابه مقایسه میکنم. چقدر امیدوار کننده‌است. اتفاقی رخ داده. باهوشتر شده‌ایم. از برکات ترامپ ماه‌های سخت اخیر دارد تدریجا از رخوت بیدارمان میکند.

در حالت دفاعی قرار میگیریم و به تکنیکهای جنگ روانی آگاهتر میشویم. ایمان دارم با موج آگاهی بخشی ملی، جنگ روانی در اینده نزدیک قدرتش را از دست میدهد. BBC و «من وتو» هم روزی مثل تلویزیونهای سلطنت‌طلب لس آنجلس باعث خنده میشوند نه آزار.”

به نظر می رسد برخی رسانه ها با انتشار اخبار جهت دار سعی در تخریب فضای میان زائران عراقی و ایرانی داشته و از همین طریق اخباری کذب را منتشر می کنند.