به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرهنگ‌ علی موالی اظهارداشت: شبکه‌های اجتماعی با وجود اینکه می‌توانند ما را کنار یکدیگر قرار دهند و سرگرم کنند، در عین حال ما را در معرض انواع کلاهبرداری، هک شدن و شکسته شدن حریم خصوصی هم قرار می‌دهند.
وی مهمترین بستر انتشار بدافزارهای تلفن همراه را شبکه‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی کاربران را به نصب نرم‌افزارهای مخرب تشویق کرده و پس از نصب آن توسط کاربر و با اجازه‌هایی که از کاربر دریافت می‌نمایند کنترل گوشی تلفن همراه را در اختیار گرفته و یا اینکه به داده‌های حساس آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.
سرهنگ موالی درباره عدم بیان اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: هویت افراد در
شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ساختگی باشد پس به راحتی به آنها اعتماد نکنید و از بیان اطلاعات مربوط به زندگی شخصی پرهیز کنید.
وی درباره سوء‌استفاده مجرمان از اعتماد کاربران گفت: مجرمان سایبری با استفاده از اعتماد شما اقدام به برقراری رابطه صمیمی کرده سپس با جمع‌آوری اطلاعات قادر خواهند بود شما را تحت فشار قرار داده و نقشه‌های خود را اجرایی کنند.
رئیس پلیس فتا استان قم به شهروندان هشدار داد: در صورتی که مورد تهدید و اخاذی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفتید با قبول اولین خواسته مجرمان سایبری، گرفتار نقشه‌های شوم و بازی‌های جدید آنها خواهید شد، بنابراین قبل از هر اقدامی در اولین فرصت با کارشناسان پلیس فتا موضوع را مطرح کنید.
سرهنگ موالی خاطرنشان کرد: کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی‌های خود در این زمینه و یا در صورت برخورد با مواردی که درخصوص آن تخصص و دانش لازم را ندارند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice .ir مراجعه کنند.