به گزارش پایگاه خبری ربیع، مراسم تقدیر از برگزیدگان هنرستان‌های هنرهای زیبای استان اصفهان با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد در استان و جمع زیادی از هنرجویان برتر استان در هنرستان‌های فرهنگ و ارشاد برگزار شد.
حفظ هویت ایرانی مستلزم حفظ میراث فرهنگی
محمدمهدی احمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جشن تقدیر از ستارگان هنرستان‌های هنرهای زیبای اصفهان با اشاره به اینکه هنرجویان و هنرآموزان هنرستان حس زیبایی و جاودانگی هنر را در جامعه زنده نگه می‌دارند، هنر را مایه آرامش در جامعه از بدو خلقت تا زمان معاصر دانست.
وی بیان داشت: خداوند انسان را کمال‌طلب و هنرجو آفریده و ذات انسان به دنبال دستیابی به این نیاز روحی است و جوانانی که در هنرستان‌ها به تحصیل می‌پردازند، بهتر از سایرین این ارزش را درک کرده‌اند.
او در ادامه تأکید کرد: زنده‌نگهداشتن حس هنر دوستی و شکوفایی استعدادهای نوجوانان و جوانان بر عهده معلمان و مربیان هنرستان‌هاست تا با ایجاد بسترهای مناسب و استعدادیابی به ارتقای روح هنر در جامعه کمک کنند.
احمدی تأکید کرد: انسان بدون هنر نمی‌تواند زندگی کند؛ زیرا خشک و بی‌روح می‌شود و باید مراقب روح زندگی و جاودانه‌ماندن آن بود.
او هنرستان هنرهای زیبای اصفهان را مرکزی نامید که توانسته است در این زمینه موفق عمل کند و افزود: تربیت هنرجویانی که در کشور درخشیده‌اند، گواه این ادعاست؛ با توجه به اینکه اصفهان و ذات آن هنردوست و هنرپرور است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد با اذعان به درخشش هنری اصفهان در حوزه‌های مختلف افزود: واژه هنر با نام اصفهان درآمیخته و در این حوزه بیش از سایر بخش‌ها جلوه و نمود داشته است.
او در ادامه جوانان اصفهانی را دارای پشتوانه فرهنگی و هنری قوی به نام پیشکسوتان هنری دانست و گفت: باید در نسل جدید با بهره‌گیری از این ذخایر نامحدود احساس هویت را تقویت کنیم و با بهره‌گیری از این الگوها روند رو به رشدی را در تمام کشور شاهد باشیم.
احمدی با اشاره به اینکه حفظ میراث فرهنگی می‌تواند منجر به حفظ هویت ایرانی‌اسلامی شود، عنوان کرد: امروز مهارت‌های هنری در رشد و توسعه بسیار اثرگذار است و هنرجویان و هنرآموزان هنرستان‌های هنرهای زیبا می‌توانند در این زمینه بیش از سایرین نقش پررنگی ایفا کنند.
زبان هنر مؤثر در رشد جوامع
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در جشن تقدیر از ستارگان هنرستان‌های هنرهای زیبای اصفهان، علم را نور و روشنایی نامید و گفت: زمانی که این نور در کنار هنر باشد، می‌تواند وسعت بیشتری را دربرگیرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری با تأکید بر زبان تأثیرگذار هنر، از نقش هنر در جوامع صحبت کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه‌های خود، نگاه ویژه به آموزش هنر دارد و در این راستا فعالیت‌های زیادی را در دستورکار خود قرار داده است.
انصاری گفت: در استان هنردوست و هنرپرور اصفهان به لحاظ وجود استعدادها و پیرو آن مراکز آموزشی هنری متعدد و متنوع، رسمی و غیررسمی، توانسته است جایگاه ویژه‌ای را در کشور برای خود به ارمغان آورد.
وی با اشاره به فعالیت ۴ هنرستان هنرهای زیبا و قدمت آنها، از توانمندی این مراکز در آموزش و پرورش افراد صاحب‌نام زیادی در کشور و در سطح جهان سخن راند و افزود: هنرمندانی مثل استاد فرشچیان که امروز هنر آنها در دنیا نمونه است، ازجمله هنرآموزان هنرستان هنرهای زیبای پسران اصفهان بوده‌اند.
وی با اشاره به جایگاه تحصیلی هنرستان هنرهای زیبا یادآور شد: فروغ رنجبر نفر اول کنکور سراسری هنر ازجمله هنرآموزان هنرستان هنرهای زیبای دختران اصفهان بوده و علاوه بر رتبه اول کنکور سراسری هنر، سایر هنرآموزان این هنرستان نیز حائز رتبه‌های دو و سه رقمی شده‌اند که این مسئله نشان از توانمندی و قابلیت زیاد هنرستان‌های هنرهای زیبای اصفهان دارد.
تقدیر از ۲۸۵ هنرجوی برتر
هنرستان‌های هنرهای زیبا
وی تصریح کرد: با اندکی توجه به استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت آن می‌توان شاهد موفقیت‌های بزرگ فرزندان این سرزمین بود.
مدیر کل ارشاد از جایگاه برتر دانشگاه فرهنگ و هنر، به عنوان یک مرکز علمی‌کاربردی خوب با بیش از ۲۰۰۰ دانشجو در ۹ رشته آموزشی خبر داد.
در این مراسم از ۲۸۵ هنرجوی هنرستان‌های هنرهای زیبا که حائز رتبه‌های برتر در کنکور سراسری و جشنواره‌های علمی، هنری و ورزشی مختلف شده‌اند، تقدیر شد.