به گزارش پایگاه خبری ربیع، حریفان تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی قطر و جام ملت‌های چین مشخص شدند.

قرعه کشی مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین برگزار شد و حریفان تیم ملی فوتبال ایران در این قرعه کشی مشخص شدند. تیم ملی فوتبال ایران برای سومین صعود پیاپی به جام جهانی باید کارش را به زودی آغاز کند.

سید بندی صورت گرفته بر اساس آخرین رنکینگ جهانی فوتبال بود که در ماه ژوئن توسط فیفا اعلام شد. بر این اساس در:

سید یک: ایران، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، قطر، امارات، عربستان و چین

سید دو: عراق، ازبکستان، سوریه، عمان، لبنان، قرقیزستان، ویتنام و اردن

سید سه: فلسطین، هند، بحرین، تایلند، تاجیکستان، کره شمالی، فیلیپین و چین تایپه

سید چهار: ترکمنستان، میانمار، هنگ گنگ، یمن، افغانستان، مالدیو، کویت، مالزی

سید پنج: اندونزی، سنگاپور، نپال، کامبوج، بنگلادش، مغولستان، گوام، ماکائو

قرار داشتند.

در دوره نخست انتخابی جام ملت‌های آسیا و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ۴۰ تیم حضور دارند که در ۸ گروه پنج تیمی به رقابت خواهند پرداخت. این رقابت‌ها از ۵ دسامبر ۲۰۱۹ تا ۹ ژوئن ۲۰۲۰ ادامه خواهند یافت.

از هر گروه تیم نخست و چهار تیم دوم برتر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند تا در مجموع ۱۲ تیم در دو گروه مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را برگزار کنند. برای انتخابی جام ملت‌های آسیا هم ۲۴ تیم به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند.

* گروه بندی انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

گروه ۱: گوام- مالدیو- فیلیپین- سوریه- چین

گروه ۲: نپال- کویت- چین تایپه- اردن- استرالیا

گروه ۳: کامبوج- هنگ کنگ- بحرین- عراق- ایران

گروه ۴: سنگاپور- یمن- فلسطین- ازبکستان- عربستان

گروه ۵: بنگلادش- افغانستان- هند- عمان- قطر

گروه ۶: مغولستان- میانمار- تاجیکستان- قزاقستان- ژاپن

گروه ۷: اندونزی- مالزی- تایلند- ویتنام- امارات

گروه ۸: سریلانکا- ترکمنستان- کره شمالی- لبنان- کره جنوبی

گفتنی است فدراسیون فوتبال عراق ورزشگاه بزرگ “جذع النخله” بصره را به عنوان میزبان دیدارهای خود در انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا انتخاب کرد. مسئول برگزاری رقابت‌های فوتبال در عراق تاکید کرد که ورزشگاه بصره به عنوان میزبان دیدارهای این کشور انتخاب شده است. فالح موسی گفت: فدراسیون فوتبال عراق در نامه نگاری خود با کنفدارسیون فوتبال آسیا تاکید کرده که ورزشگاه” جذغ النخله” بصره را به عنوان میزبان خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ انتخاب کرده است چرا که این ورزشگاه بزرگ‌ترین ورزشگاه عراق است و شرایط میزبانی را دارد.

همچنین مهدی تاج در خصوص قرعه‌ای که نصیب ایران شده و شاگردان ویلموتس با عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج همگروه شده‌اند گفت: به نظر من بین گروه‌ها گروه ما نه آسان است و نه سخت. به نظر من گروه D این مسابقات کمی سخت‌تر از گروه ایران است. وی افزود: فوتبال ایران باید خودش را نشان دهد چون تیم اول آسیا است و در سیدبندی هم دیدید که ایران در سید A قرار داشت. ما باید نشان دهیم آقای فوتبال آسیا هستیم. تاج در پاسخ به این سؤال که شما دوست داشتید در کدام گروه قرار می‌گرفتید گفت: من دوست داشتم در گروه A قرار می‌گرفتیم.