به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازاداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی ادامه داد: بازار اصفهان نیز توسط یونسکو ثبت جهانی شده و نیاز به پاسداری دارد و اگر حادثه‌ای رخ دهد وضعیت به گونه‌ای نیست که امدادرسانی در آن آسان باشد. نوروزی در مورد فروش اوراق مشارکت از سوی شهرداری در سال جدید هم که مورد سؤال یکی از شهروندان بود، اظهار کرد: در سال ۹۶، مجوز فروش ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط دوم مترو گرفتیم و اولین شهرداری بودیم که توانستیم اوراق را به فروش برسانیم و از همین منبع اقدامات خوبی در خط دو انجام دادیم و چندین ایستگاه را در زیرزمین ساختیم.
وی با بیان اینکه به دلیل ساخت ایستگاه‌های مترو در خط ۲ با شیوه جدید و از دو جبهه، برای ساخت ایستگاه‌های مترو از سمت غرب شهر هم به دنبال مجوز فروش اوراق مشارکت بودیم، تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته مجوز فروش ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر اوراق مشارکت گرفتیم که به دلیل دریافت موافقت در ۲۸ اسفندماه و روزهای پایانی سال ۹۷، بخش کمی از اوراق به فروش رفت و در حال حاضر به دنبال دریافت مجوزهای فروش مابقی اوراق هستیم. برای بخش اتوبوسرانی هم مجوز فروش ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کردیم.
نوروزی با اشاره به سد معبر برخی مغازه‌ها در سطح شهر و برخورد قانونی شهرداری در این زمینه، تصریح کرد: وظیفه شهرداری رفع سد معبر است اما مغازه داران هم باید همکاری کنند تا حق شهروندی ضایع نشود. با توجه به اینکه آتش سوزی مهیبی در بازار تبریز رخ داد، لزوم همکاری کسبه بازار اصفهان برای رعایت قوانین بیش از پیش احساس می‌شود.