به گزارش پایگاه خبری ربیع، اما حالا از چهارم شهریور ماه چند روز می گذرد که اصفهان، در غم ازدست دادن این عالم ربانی، عالمی که در مواقع نیاز ملجع و پناهگاه مردم و بود، عزادار است.آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی در سال ۱۳۰۹ خورشیدی در دولت‌آباد برخوار اصفهان متولد شد. او بعدها به همراه پرد بزرگوارشان به نجف اشرف می‌رود و از درس و بحث و عالمان این حوزه علمیه این دیار به‌ویژه آیت‌الله کشمیری (ره) بهره‌ها می‌برد.

یاد حضرت ولی‌عصردرممات آیت الله ناصری با ایشان اجین بود 

این فقید سعید و وارسته جهان اسلام در دوران حیات پربرکت خویش از محضر علمایی چون محمد کوفی، سیدمحمد کشمیری، شیخ عباس قوچانی، سیدهاشم حداد، سیدجمال‌الدین گلپایگانی به همراه شخصیت‌های عرفانی و اخلاقی چون علامه طباطبایی و محمداسماعیل دولابی بهره برد و علاوه بر اشراف و مدیریت چندین حوزه علمیه و مؤسسه علمی و فرهنگی در قم و اصفهان، مجموعه آثار ارزشمندی همچون «آب حیات»، «در امتداد نور»، «رسم بندگی» و «سخن دوست» از وی به یادگار مانده است.

مهمترین فراز زندگی عالمانه و عارفانه این عالم ربانی «نهادینه شدن روح انتظار» در زندگی و منش معنوی و سلوک عرفانی ایشان بود.آن عارف ولایی، علاوه بر تلاش‌های علمی و فرهنگی، مشارکتی جدی نیز در فعالیت‌های خیریه اجتماعی و تأسیس مراکز بهداشتی درمانی داشت و در این زمینه منشأ خیرات ماندگاری شد.

آیت الله ناصری به معنای واقعی سرباز دین و مکتب اهل بیت (ع) بود و هر گاه لب به سخن می‌گشود نام و یاد حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه را در دل‌ها زنده می‌کرد.ایشان در طول عمر شریف و پربرکت خود جلسات متعدد وعظ و سخنرانی‌های زیادی داشتند که تاکید بر مهدویت، عبادت، ولایت و بهره جستن از مکتب قرآن و اهل بیت در آنها موج می‌زد.

آیت‌الله محمدعلی ناصری استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان، روز جمعه چهارم شهریور امسال دربیمارستان امین اصفهان پس از طی یک دوره بیماری به دیار باقی شتافت. مراسم تشییع و وداع با پیکر مطهر آیت‌الله ناصری ظهر روز یکشنبه ۶ شهریورماه از حدود ساعت۹:۳۰ دقیقه صبح درمیدان احمد آباد به سمت گلستان شهدا با حضور اقشار مختلف مردم و ارادتمند ایشان، مسئولان استانی و کشوری آغاز شد. در قدر شناسی مردمان دیار نصف جهان از عالم وارسته شان همین بس که دیگر ادیان نیز برای ادای احترام به آیت الله ناصری کلیساها را تعطیل کردند.

آیت الله ناصری حضور درجوار شهدای گمنام را برگزید

نکته قابل توجه در مراسم تشییع آیت الله ناصری آن بود که مردم قدر شناس اصفهان از ساعت‌ها پیش از آغاز رسمی مراسم تشییع در میدان احمد آباد و خیابان های منتهی به آن حضور یافته و همه مسیرهای منتهی به این منطقه مملو از جمعیت بود که نوای «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز ناصری مجاهد پیش خداست امروز» سر می دادند.

اصناف و بازاریان نیزدراین مسیر با بستن مغازه های خود، در آیین تشییع مشایعت کردند. حضور نیروهای امدادی و موکب های حسینی نیز برای خدمت رسانی به مردم در این مراسم مشهود بود.

پیکر این عالم ربانی از میدان احمد آباد تا میدان بزرگمهر برروی دستان مردم ولایتمدار اصفهان تشییع شد و بدلیل ازدحام جمعیت، مراسم اقامه نماز بر پیکر آن مرحوم جلیل‌القدر در میدان بزرگمهر توسط آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری برگزارشد و سپس پیکر آن مرحوم به سمت گلستان شهدا بدرقه شد.

پیکر مطهر این اسوه اخلاق پس از قرائت زیارت عاشورا توسط حاج مهدی منصوری مداح مشهور اصفهانی در ورودی سالن قدیم حسینیه شهدا و در مقابل آرامگاه شهدای گمنام به خاک سپرده شد.

در مراسم تشییع آیت الله ناصری البته تمامی مسئولان کشوری که بزرگ شده دیارعالم پرور اصفهان بودند خود را به این شهر رسانند تا در مراسم یکی از علمای بزرگ زادگاهشان عرض ارادت خود را نشان دهند.سردار اشتری فرمانده ناجا، اسلامی ،رئیس سازمان انرژی اتمی، سرلشکر صفوی، مشاور مقام معظم رهبری ، سردار احمدرضا رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا از جمله این افراد بودند .

آیت‌الله ناصری الگوی مردم‌داری بود

حجت‌الاسلام احمد صالحی فررئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: استان ولایت‌مدار، عالم و شهیدپرور اصفهان و بلکه کشور و جهان تشیع با غم از دست دادن عالم ربانی فقیه، معلم و مجسمه اخلاق و رفتار اهل بیت (ع) روبه‌رو است.

دفاع آیت‌الله ناصری از انقلاب و ولایت فقیه

رئیس سازمان انرژی اتمی درمراسم تشییع آیت‌الله ناصری به این مسئله اشاره داشت که این عالم ربانی همیشه از انقلاب و ولایت فقیه به عنوان یک تکلیف شرعی دفاع می‌کردند

محمد اسلامی افزود: آیت‌الله ناصری در قلب مردم ایران جای دارند، ایشان به آنچه که خدای متعال برای عزت و شرف یک ملت تاکید کرده، پایبند بوده و انقلاب اسلامی را مورد پیگیری مستمر قرار می‌دادند.

ولایت‌مداری ،بارزترین خصوصیات آیت‌الله ناصری

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشورنیزدرمراسم تشییع این عالم وارسته گفت:  اخلاص، مردمی بودن و ولایت‌مداری بارزترین شاخصه‌های رفتاری آیت‌الله ناصری بود؛ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آیت‌الله ناصری ارادت قلبی به امام زمان(ع) بود  حضرت آیت‌الله ناصری استاد اخلاق بود و تمام وجودش را وقف مردم و اسلام کرده بود؛ چهره ولایی و مردمی، دلسوزی و اخلاص ایشان زبانزد عام و خاص بود.

آیت‌الله ناصری نظیرندارد

سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان نیزدر مراسم تشییع پیکر مطهر عالم ربانی آیت الله ناصری گفت:  مردم اصفهان عزیزی را از دست دادند که نظیرش پیدا نخواهد شد ، ایشان در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشتند از ویژ‌گی‌های این عالم گرانقدر می‌توان به اعتقادشان به ولایت، رهبری و دفاع و پشتیبانی از انقلاب و نظام اشاره کرد.

آیت‌الله ناصری نگین انگشتری جهان اسلام

سردار احمدرضا رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا در مراسم تشییع این عالم ربانی گفت: حضرت آیت‌الله ناصری نگین انگشتری اصفهان و ایران و حتی جهان اسلام بودند.ایشان معلم و استاد اخلاق و پرورش‌دهنده طلاب زیادی در این حوزه بودند.

وی افزود: نگاه امام زمانی آیت‌الله ناصری به همه امور در همه مسائل و عشق به ولایت فقیه و مقام معظم رهبری از برجستگی‌های ویژه ایشان بود.لب خندان ایشان باعث می‌شد که همه مردم از همه سلایق دور این عالم ربانی جمع شوند.امیدوارم بتوانیم قدردان کلاس‌های ایشان باشیم و فرمایشات ایشان را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم.

سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان نیزگفت: مردم کسی‌که حرف و عملش یکی باشد و ولایت داشته باشد را عزیز می‌دارند. باید همه مسئولان ما درس بگیرند و آیت‌الله ناصری را الگوی خود قرار دهند.

علمای بزرگ هویت اصفهان هستند

آیت الله مهدوی نماینده اصفهان در مجلس خبرگان  نیز علمای بزرگ راهویت اصفهان  عنوان کرد و گفت:آیت الله ناصری یک شخصیت جامع‌الاطراف و فقیه بسیار متدین بود که هیچ هوای نفسی در وجود خود نداشت.

آیت‌الله ناصری سرباز ولایت بود

همچنین سردار محمد هاشم‌پور فرمانده لشکر امام حسین(ع)  با تاکید بر شخصیت ولایت‌مدار آیت‌الله ناصری، افزود: حضرت آیت‌الله ناصری خودش را سرباز ولایت می‌دانست و یکی از مدافعان حریم ولایت و مقام معظم رهبری بود و در همه صحنه‌ها از مقام معظم رهبری دفاع می‌کرد و خودش را سرباز ولایت می‌دانست و همیشه سفارش می‌کرد که قدر این سید بزرگوار را بدانیم.

زهرا نصیری