به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، درنا حمیدی، مدیر کارگروه هنرهای تجسمی ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) درباره فرا رسیدن ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه و ویژه‌برنامه‌های ایکوم گفت: از پارسال پویشی فرهنگی راه‌اندازی کردیم و گالری‌ها را هم با موزه‌ها همراه کردیم تا یک هفته فقط فعالیت فرهنگی داشته باشند و بحث خریدوفروش مطرح نباشد.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ گالری در تهران، ۱۴ گالری در شیراز، ۱ گالری در قم، ۱ گالری در رشت، ۱ گالری در کاشان و ۱ گالری هم در شهرستان لار با ما همکاری دارند و خودم نیز روز ۲۸ اردیبهشت برای افتتاح نمایشگاه در شیراز هستم.

مدیر کارگروه هنرهای تجسمی ایکوم ابراز امیدواری کرد سال آینده همه گالری‌های ایران با این پویش فرهنگی همراه شوند.

حمیدی درباره دیگر برنامه‌های این روز اظهار داشت: «ارتباطات خلاق و نوین موزه‌ها؛ رویکردهای جدید، مخاطبین جدید» شعار امسال روز جهانی موزه است و بر اساس آن، ۴ نمایشگاه را نمایشگاه‌گردانی (کیوریت) کرده‌ام.

وی افزود: نمایشگاه آثار خوشنویسی سیدابوالقاسم بهشتی در سرای پروین اعتصامی، نمایشگاه زیورآلات مفهومی مریم لقایی، نمایشگاه نقاشی‌های سامیه پولاد (سمیه پولادخواه) و نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان انجمن اوتیسم ایران از جمله آن‌هاست.

حمیدی درباره نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان انجمن اتیسم ایران هم اظهار داشت: این نمایشگاه صبح امروز در گالری هنر مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران افتتاح شد و و طی آن ۱۶ تالو از بچه‌های مبتلا به اوتیسم به نمایش در آمد که سرشار از احساسات ناب و بی‌نظیر است.

این نمایشگاه‌گردان راجع به نمایشگاه نقاشی‌های سمیه پولادخواه با عنوان «در آرزوی مهاجرت» گفت: خانم پولادخواه در اصل عکاس است و از افراد عادی روزانه عکاسی کرده، اما پس از عکاسی و گفت‌وگو با سوژه‌هایش به موضوع مشترکی بیان آن‌ها رسیده و آن اینکه انسان مهاجرت را دوست دارد و به آن فکر می‌کند ـ و این فقط مختص ایرانیان نیست ـ و این به معنای این نیست که ما کشورمان را دوست نداریم، بلکه به دلیل صلح‌دوستی و علاقه ایرانیان به آشنایی با فرهنگ‌های مختلف است.

انتهای پیام/