به گزارش پایگاه خبری ربیع، مرتضی رشیدی  با اشاره به مباحث مورد دغدغه حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: بحث ترافیک از جمله موضوعات مورد توجه این سازمان بوده است.

وی افزود: کاهش آلودگی هوا، تشویق و ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و الگو سازی فرهنگ ترافیک ویژه رانندگان، عابران و راکبان موتور سیکلت از دیگر دغدغه‌های سازمان محسوب می‌شود.

معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان طرحی که معاونت حمل و نقل و ترافیک با همکاری اداره توسعه شهروندی مجموعه اجتماعی شهرداری انجام داده، گفت: این طرح به مدت یک‌ماه پیرامون مباحث مربوط به ترافیک اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مانور شهری در میادین و چهار راه‌های اصلی شهر به جهت تشویق مردم و اصلاح الگوی ترافیکی بین شهروندان در عدم استفاده از خودروهای تک سرنشین و تشویق به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اتوبوس‌ها و مترو است.

رشیدی تصریح کرد: تمام تبلیغات حوزه شهروندی شهرداری اصفهان به مدت یک ماه با موضوع ترافیک در جهت اهداف مذکور اجرا خواهد شد.

معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به گالری شهری مقابل شهرداری اصفهان و ارگ جهان‌نما، اظهار داشت: در این گالری به موضوعات ترافیکی می‌پردازد و ویژه برنامه‌ای ترکیبی از حوزه‌های مختلف با موضوع ترافیک ویژه مدارس و گروه‌های سنی کودک و نوجوان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در طول یک ماه بسیاری از مراکز آموزشی و مدارس سطح شهر در این گالری حضور پیدا خواهند کرد و از برنامه‌های مختلف استفاده خواهند کرد.

رشیدی خاطرنشان کرد: امید است، مجموعه فعالیت‌هایی که حوزه اجتماعی شهرداری اصفهان برای این مدت در نظر گرفته، بتواند تغییراتی هر چند اندک در تغییر الگوی ترافیکی شهر اصفهان به وجود آورد.

معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه جشنواره تراطنز در این بازه زمانی برگزار می‌شود، گفت: همواره ابزار هنر موثر ترین ابزار برای انتقال مفاهیم است و در این جشنواره از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم و حساس کردن گروه‌های نخبه جامعه و دغدغه مند کردن گروه جامعه استفاده می‌شود.

 

 انتهای پیام/۲۰۶