به گزارش پایگاه خبری ربیع،  به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، مراسمی با حضورمدیر، مسئولین و جمعی از کارکنان منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران در تبریز برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ما در تبریز، یداله بایبوردی، مدیرمنطقه ۸، در ابتدای مراسم ضمن تبریک و گرامیداشت این ایام مبارک، به بررسی و تبیین جایگاه بسیج در انقلاب اسلامی، معرفی افکار و اندیشه های بسیج در جامعه و نقش بسیج در حفظ ارزشهای دفاع مقدس پرداخت.

 بایبوردی به عشق و ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی بسیجیان اشاره کرد وافزود: اگر به دنبال عزت و سربلندی میهن اسلامیمان هستیم باید با تمام توان در همه عرصه های سازندگی همت گماشته و دنباله رو اهداف بسیجیان ۸ سال دفاع مقدس باشیم چرا که حضور بسیجیان در عرصه های مختلف باعث افتخارآفرینی بوده و یک ضرورت محسوب می شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین آسمانی، سخنران این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و بسیج گفت: وحدت و همبستگی در بین مسلمانان جهان یک امر حقیقی است زیرا که پیامبر اسلام(ص) بر آن تاکید داشته و آن را در بین امت خود توصیه کرده است.

آسمانی افزود: دشمن با وحدت جهان اسلام مخالف است و انقلاب اسلامی ایران نیز در راستای وحدت جهان اسلام و تلاش برای صلحی جهانی گام برمی دارد که همین مهم سبب دشمنی استکبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است که به حول و قوه الهی و وحدت مردم تمام این دشمنی ها نقش بر آب خواهد شد.

 وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ بسیجی در جامعه اظهار داشت: فرهنگی بسیجی فرهنگ خدمت رسانی و روحیه شهادت طلبی است باید در همه حال آگاه بود و اسیر تبلیغات منفی در فضاهای مجازی نشد چرا که بسیج از مظلوم حمایت می کند و یار و یاور مظلومان است.

 همچنین درادامه مراسم، عمران رضایی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج منطقه ۸ عملیات انتقال گاز، ضمن ارائه گزارشی اجمالی از فعالیتهای پایگاههای مقاومت منطقه گفت: بسیج منطقه ۸ در سال ۱۳۷۱ تاسیس و در حال حاضر ۷۰۷ نفر از کارکنان منطقه را بعنوان نیروهای بسیجی به عضویت خود درآورده که از این تعداد ۶۱۸ نفر بصورت بسیجی فعال و ۸۹ نفر نیز عادی فعالیت می کنند.

رضایی افزود: پایگاه مقاومت بسیج منطقه با برگزاری کاروانهای راهیان نور، اعزام کاروان زیارتی ارتحال امام(ره)، اردوهای آمادگی، کوهپیمایی، برپایی ایستگاههای صلواتی، دیدار ازخانواده های شهدا و …. همانند سالهای قبل سعی درگسترش فعالیتهای فرهنگی، ورزشی، علمی دارد.

بنابر اعلام این گزارش، در پایان با اجرای برنامه های متنوعی از بسیحیان فعال و نمونه منطقه، نفرات برتر حلقه های صالحین و همچنین برندگان مسابقه فرهنگی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.