به گزارش پایگاه خبری ربیع،  سرهنگ مرادحسین جعفریان به منظور پیشگیری از سرقت منزل،
اتومبیل، و موبایل از همشهریان خواست تا با رعایت نکات ذیل از سرقت آنها توسط سارقان جلوگیری کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: برای پیشگیری از سرقت منزل از سیستم های هشدار دهنده و ضدسرقت استفاده کنید و از سپردن کلید منزل به افراد نامطمئن خودداری کرده و آن را نزد کسانی که مورد اعتماد و اطمینان هستند بگذارید.
سرهنگ جعفریان افزود: درب و پنجره ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل های ایمن و استاندارد استفاده کنید و از بسته بودن درب ورودی پشت بام و کلیه درب های داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل کنید.
وی ادامه داد:‌ از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در منزل محل هایی که سارقان به سهولت به آنها دسترسی پیدا می کنند خودداری کرده و حتی المقدور در صورت نگهداری این اشیاء‌ در منزل از گاوصندوق هایی که از استحکام لازم برخوردار است و داخل دیوار تعبیه و قابل جابجایی نمی باشند استفاده کنید.
سرهنگ جعفریان از شهروندان خواست تا هنگام خروج از منزل از چراغ های تایمردار که در زمان های متغیر خاموش و روشن می شود استفاده کنند و گفت: قبل از خروج از منزل هر گونه تردد و رفت و آمد افراد مشکوک و مظنون را به پلیس اطلاع دهید.
فرمانده انتظامی شهرستان قم در خاتمه یادآور شد: هنگام ورود به منزل در صورت مواجه شدن با صحنه سرقت ضمن حفظ خونسردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته تا اقدامات تخصصی توسط پلیس انجام و انشاا… سارقان دستگیر و مالباختگان به اموال مسروقه خود برسند.