به گزارش پایگاه خبری ربیع، رییس سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۶۲۶۴ نفر عضو حقیقی و حقوقی سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی استان هستند.

«عابد احمدی» اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عنوان یک سازمان دانشی با تکیه بر ظرفیت‌های بالای فارغالتحصیلان رشته کشاورزی مقوله کمک به تسهیل در سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی در کل کشور چیزی حدود به ۲۵۰ هزار نفر عضو حقیقی و ۹ هزار عضو حقوقی دارد، عنوان کرد: این سازمان در استان کردستان بالغ بر ۶ هزار نفر عضو حقیقی و ۲۶۴ عضو حقوقی دارد.

به گفته وی، نظارت بر حسن اجرای وظایف فنی و حرف‌های اعضای سازمان و حفظ و حمایت از حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی که به نحوی از خدمات مهندسین کشاورزی بهرهمند شدند و حفظ و پایداری محیط زیست و منابع تجدیدشونده به منظور دستیابی به توسعه پایدار از مهمترین اهداف این سازمان است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کردستان با بیان اینکه این سازمان به دنبال ایجاد انسجام، هماهنگی و همکاری هر چه بیشتر بین شاغلان در امور کشاورزی با دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی افزود: ساماندهی امر اشتغال مهندسین کشاورزی و منابع‌طبیعی، حمایت از تشکل‌های صنفی و تولیدی بخش کشاورزی و کمک به صدور خدمات کشاورزی به خارج از کشور از مهمترین اولویت‌های این سازمان در سطح کشور و استان است.

رییس سازمان نظام‌مهندسی جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: در استان ۱۵۲ واحد گیاه پزشکی برای توزیع سموم شیمیایی و ۱۴ مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی فعالیت است.

وی ادامه داد: سازمان نظام‌مهندسی با حذف استعلام‌های غیرضروری در کل کشور و ایجاد مراکز کشاورزی غیر دولتی در شهرستانها و روستاها مراجعه ارباب رجوع را تسهیل نموده است.

احمدی در ادامه با بیان اینکه در راستای افزایش بهره‌وری در کشاورزی با استفاده از دانشنوین روز طرح‌ها و پروژه‌هایی را در دست اجرا داریم، عنوان کرد: لازمه دستیابی به نتیجه مطلوب در اجرای هر طرح و پروژه‌های اجرای صحیح آن است.

احمدی در پایان تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها می‌تواند جدا از اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی موجب جذب سرمایه و درآمدزایی شود.