به گزارش پایگاه خبری ربیع،رئیس حوزه هنری استان  اصفهان با اشاره به اینکه سینماهای اصفهان تنها در یک خیابان مرکزی (چهارباغ عباسی ) متمرکز شده‌اند و در سایر نقاط شهر اصفهان و شهرستان‌های اطراف نیازمند ساخت سالن‌های سینمایی هستیم گفتند: امیدواریم با مدیریت فرهنگی درست در سطح شهر اصفهان حرکتی را برای توزیع سالن‌های سینمایی در سطح شهر و استان با شرایط بهتر شاهد باشیم.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان،دکتر احمدی‌فر پس از بازدید از سینماهای اصفهان در روز دوشنبه ۴ بهمن ۹۵ با اشاره به خصوصی بودن دو سالن سینمایی قدس و سیتی سنتر اصفهان ادامه دادند: از سالن سپاهان شهر به دلیل فاصله تا آخرین منزل مسکونی شهر اصفهان برای موارد خاص استفاده می‌شود و این سالن نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای تمامی شهروندان اصفهانی به سالن سینما باشد.

ایشان اظهار داشتند: اصفهان ظرفیت‌های بسیاری برای تجهیز سالن‌های سینمایی دارد و بر اساس  حداقل استانداردهای کشور، با دارابودن ۱۰ سینما، تعداد ۲۰ سالن سینمایی دیگر کم دارد.

ایشان بازسازی سینماهای اصفهان را حاصل زحمات شبانه‌روزی مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان و دیگر مسئولان دانستند و افزودند: چنین همتی در بازسازی سینماها باید الگویی برای دیگر شهرهای کشور باشد.