به گزارش پایگاه خبری ربیع،تغییرات همیشه باعث پیشرفت می شود. اندروید سیستم عاملی است که ظرف سه سال گذشته تغییراتی را به خود دیده است. اخیرا گوگل رابط کاربری اندروید و سایر سرویس های خود مانند جی میل را با تغییر همراه کرده است که همین موضوع می تواند معنای خاصی را به کاربران منتقل کند.

آیا در مورد پیچیده بودن سیستم عامل اندروید چیزی شنیده اید؟ آیا شما از آن دست افرادی هستید که معتقدید استفاده از سیستم عامل اندروید سخت بوده و هنگام کار با آن دچار سردرگمی می شوید؟

زبان طراحی متریال گوگل باعث شد تا رابط کاربری اندروید با تغییرات چشمگیری مواجه شود و می توان گفت که طراحی این پلتفرم در چند سال گذشته با تحول قابل ملاحظه ای روبرو شده است.

تغییرات رابط کاربری اندروید چیزی بیش از حس زیبایی شناختی است و قابلیت های جذابی نیز به آن اضافه شده تا کارایی و حس مدیریتی آن را بالاتر ببرد. تغییر ظاهر و پوسته سیستم عامل اندروید مدت هاست که توسط سازندگان اندرویدی انجام می شود و به نظر می رسد که تعداد کاربران این سیستم عامل ها از نسخه اصلی بسیار بالاتر است. مطمئنا همه افراد بر این باورند که هر زمان گوگل تصمیم به تغییر در ظاهر اندروید گرفته، نتیجه کار کاملا هیجان انگیز بوده است. به عنوان مثال تغییر رنگ خاکستری به سفید در رنگ آمیزی بکگراند یا تبدیل آیکون ها از حالت معمولی به دایره ای.

رام های کاستوم اندروید این روزها با قابلیت های جدید و خاصی همراه هستند و به محض ارائه آپدیت های جدید، کاربران متوجه تغییرات آنچنان زیادی نمی شوند. به این ترتیب سازندگان اندرویدی اغلب سعی می کنند تا رابط کاری اندروید را به دست خودشان تغییر داده و به صورت یک نسخه اختصاصی برای کاربران ارائه کنند.

به همین دلیل است که تولید رابط کاربری اختصاصی این روزها به یک امر متداول میان شرکت های مختلف تبدیل شده و از اهمیت بالایی برخوردار است. گوگل نیز از طرف دیگر در تلاش است تا در کنار القای حس زیبایی به رابط کاربری اندروید، ویژگی های آن را نیز افزایش دهد. اضافه نمودن قابلیت های جدید به تنهایی کافی نیست، چرا که کاربران باید با نوع کاربرد و طراحی آنها نیز آشنایی داشته و بتوانند با سیستم جدید ارتباط برقرار کنند.

ویژگی Reply و دستیار هوشمند گوگل اسیستنت را می توان به عنوان نمونه در این زمینه محسوب کرد. زمانی که این دو قابلیت در اکثر قسمت های سیستم عامل در دسترس هستند، کاربران به اهمیت آنها پی می برند. اما اگر گوگل تصمیم بگیرد تا محل آنها را تغییر داده یا دسترسی به این ویژگی ها را سخت تر کند، مطمئنا افراد کمتری قادر به استفاده از آنها خواهند بود و کاربردشان تقریبا به صورت کامل از بین می رود.

به همین دلیل گوگل باید در کنار اضافه کردن قابلیت های جدید، به حس زیبایی شناسی سیستم عامل نیز توجه کند. به عنوان مثال شما نمی توانید تنها چراغ و رنگ ماشین را تغییر دهید، بدون اینکه هیچ توجهی به موتور داشته باشید.

در نهایت به نظر نمی رسد که گوگل با تغییر ظاهر جیمیل تنها قصد جلب توجه را داشته، بلکه با تغییر رابط کاربری اندروید و سرویس ایمیل خود، می خواهد فضا را برای اضافه شدن قابلیت های جدید باز کند. بهبود ویژگی و اضافه شدن موارد جدید قطعا مهم تر از تغییرات ظاهری است که احتمال دارد افراد کمی متوجه آن شوند.