به گزارش پایگاه خبری ربیع، صنعت گوشی های هوشمند در سال های اخیر پیشرفت های زیادی را تجربه کرده است. میزان حافظه داخلی مورد استفاده در اسمارت فون ها در سال های اخیر افزایش یافته و این موضوع در رابطه با حافظه رم گوشی های هوشمند نیز صادق است

 در بازار انواع مختلف حافظه رم وجود دارد که برای مثال می توان به LPDDR3 و LPDDR4 اشاره کرد. انواع مختلف حافظه کارایی متفاوتی را از خود نشان می دهند با این وجود کاربران بیشتر به میزان حافظه رم گوشی های هوشمند اهمیت می دهند. 

در سال های اخیر میزان حافظه رم مورد استفاده در اسمارت فون ها افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۵ بسیاری از گوشی های هوشمند به ۲ گیگابایت رم مجهز بودند در حالی که در همان سال پرچمداران حداکثر از ۴ گیگابایت رم بهره می بردند.

حافظه رم

در سال ۲۰۱۶ برخی محصولات به ۶ گیگابایت حافظه رم مجهز شدند. به نظر می رسد روند رشد میزان رم مورد استفاده در اسمارت فون ها در ۲ سال اخیر متوقف شده است چرا که در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ حداکثر از ۸ گیگابایت رم در گوشی های هوشمند استفاده شده است.

در حال حاضر اکثر پرچمداران موجود در بازار از رم LPDDR4 بهره می برند که نسبت به نسل گذشته خود کارایی بالاتری دارند. این فناوری باعث می شود که گوشی های هوشمند با ۸ گیگابایت رم حداکثر استفاده کاربر را نیز پاسخگو باشند.

شرکت های زیادی در صنعت رم مشغول به فعالیت هستند ولی هیچ کدام موفق به تولید رم با ظرفیت بیشتر از ۸ گیگابایت نشده اند. هم اکنون پرچمداران موجود در بازار به رم LPDDR4X مجهز هستند که نسبت به LPDDR4 پهنای باند بیشتری دارند و انرژی کمتری مصرف می کنند.

در سال ۲۰۱۷ دو شرکت سامسونگ و Hynix به تولید حافظه رم LPDDR4X مشغول شدند به همین دلیل نباید انتظار معرفی LPDDR5 را در آینده نزدیک داشته باشیم. یکی دیگر از محدودیت ها در افزایش میزان حافظه رم مربوط به پردازنده گوشی های هوشمند است. در حال حاضر اکثر پردازنده های موبایل حداکثر از ۸ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می کنند.