به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، نمایشگاه پوستر حمایت از کالای ایرانی با مشارکت سازمان ملی استاندارد و مرکز تجسمی حوزه هنری، بعد از ظهر امروز (یک‌شنبه ۱۷ تیر) با حضور نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

سیدجمال هادیان ایده‌پرداز اصلی برپایی این نمایشگاه به خبرنگار فارس گفت: هنگام حضورم در سازمان استاندارد، ایده برگزاری ورک‌شاپ سه روز طراحی گرافیک و کارتون با موضوع «حمایت از کالای ایرانی» را مطرح کردم که در هفته اول اردیبهشت ماه اجرایی شد.

وی ادمه داد: در این ورک‌شاپ، ۷۰ هنرمند نخبه در سازمان ملی استاندارد ایران گرد هم آمدند که حاصل آن آفرینش حدود ۴۰۰ اثر هنری در راستای فرهنگسازی و ترویج خرید و استفاده از کالاهای با کیفیت ایرانی بود.

هادیان اظهار داشت: نتیجه کار هنرمندان گرافیست و کارتونیست توسط آقایان مصطفی اسداللهی رئیس انجمن گرافیک ایران، سیدمسعود شجاعی رئیس انجمن کارتون، محمدرضا دوست محمدی استاد دانشگاه هنر و سیدحسن موسی‌زاده گرافیست داوری شد که محاصل آن در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی سرپرست معاونت حوزه هنری نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: هنر یک زبان تصویری قابل فهم برای عموم است، خصوصاً حوزه کارتون که از چاشنی طنز بهره می‌گیرد. در حوزه گرافیک هم هنرمندان تلاش دارند با تصاویر ساده‌سازی شده، فرآیند انتقال پیام به مخاطب را آسان سازند.

وی که جزء اعضای هیأت داوران نمایشگاه پوستر حمایت از کالای ایرانی هم هست، اظهار داشت: ای میان ۴۰۰ اثر، ۲۰۰ اثر را انتخاب کردیم که البته ۱۰۰ اثر در نمایشگاه به نمایش درآمده است. ضمن اینکه تلاش هیأت داوران بر این بود که کارهای به سمت شعارزدگی نرود.

شجاعی ادامه داد: موضوع اصلی نمایشگاه پوستر و کارتون حمایت از کالای ایرانی، نگاه انتقادی به واردات بی‌رویه و حمایت از تولیدکننده داخلی است.

رئیس مرکز تجسمی حوزه هنری خاطرنشان کرد: این نمایشگاه قرار است در مراکز استانی حوزه هنری واقع در ۳۱ استان کشور برپا شود.

به گزارش فارس، غالب آثار به نمایش در آمده از کیفیت بصری و گیرایی بالایی برخوردار هستند و در تعداد انگشت‌شماری از آثار، کارهای تکراری و استفاده از عناصر همیشگی گل و مرغ به چشم می‌خورد، همچنین برخی خالقان آثار با معرفی گرافیکی «چای ایرانی» حمایت از کالای ایرانی را مطرح کرده‌اند که دیدگاهی سطحی است.

بر اساس این گزارش، گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ تا ۲۳ تیرماه همه روزه (به‌جز ایام تعطیل) از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان به آثار هنری است.

انتهای پیام/