به گزارش پایگاه خبری ربیع، کلمه‌ی “آوات” کلمه‌ای کُردی به معنای امید و آرزو است که در بخشی از آثار این نمایشگاه به نمایش در آمده است.

نمایشگاه گروهی «آوات» ارائه‌ای از مجموعه هولدینگ امیران آرت است که سعی دارد هنرمند ایرانی را در بازارهای جهانی معرفی کند.

مجموعه بین المللی امیران آرت تنها برگزار کننده‌ی حقوقی نمایشگاه‌های خارج از کشور است که با داشتن سابقه‌ی برگزرای بیش از ۳۰ نمایشگاه هنری در جهان مبتکر طرح جامع توانمندسازی هنرمندان ایرانی است. بر این اساس نمایشگاه گروهی نقاشی «آوات» با هدف دستیابی هنرمندان ایران به بازار جهانی در عمارت هنرمند وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شده است.

امیر شریفی اظهار کرد: یکی از زیرمجموعه‌های مجموعه هولدینگ امیران، مجموعه‌ی بین المللی امیران آرت است که با هدف توانمندسازی هنرمندان تشکیل شده و مبتکر طرح جامع توانمندسازی هنرمندان ایرانی و تنها فروشگاه بین المللی صنایع دستی و هنر ایران با قابلیت فروش ارزی است.

مدیر مجموعه هولدینگ امیران با بیان اینکه هدف ما نشان دادن هنرمندان ایرانی به بازار بیرون از ایران است، گفت: انتخاب هنرمند برای ارائه‌ی اثر در این مجموعه فقط بر اساس توانایی هنری او و نه توانایی مالی انجام می‌شود و هنرمند برای عضویت فقط با ارائه‌ی یک درخواست به دفتر مجموعه می‌توانند اثر خود را معرفی کنند. هدف ما این بوده که دست هنرمند را به بازار بیرون از ایران برسانیم چرا که بازار داخل ایران به دلیل شرایط اقتصادی بازار هنری بسته‌ای است.

وی ادامه داد: در بازار بیرون از کشور به کسی بر اساس اسم و رسم بها نمی‌دهند بلکه صرفاً او را براساس توانایی هنری قضاوت می‌کنند علاوه بر اینکه در حال حاضر وضعیت ارز برای ما مهم است و فروش کارهای هنری ایران برای هنرمندان ارزآوری بیشتری دارد.

شریفی با بیان اینکه هنر اصفهان تاریخ خیلی خوبی داشت و زمانی سرآمد بود اما الان اتفاقاتی درحال وقوع است که به این هنر ضربه وارد کرده است، تصریح کرد: انتخاب براساس اولویت آشنایان، اولویت بندی براساس درجه یک و دو بودن و هم‌چنین فیلترکردن خودی و ناخودی باعث شده است که هنر اصفهان حتی در ایران رتبه ششم و هفتم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین عامل برای بازگشت هنر اصفهان به دوران اوج خود این است که سانسور و فیلتر را از روی آن برداشت، خودی و ناخودی را برداشت و به این موضوع پرداخت که همه هنرمندان می‌توانند کار کنند.

نجمه شاه محمدی مدیر دفتر ایران مجموعه هولدینگ امیران آرت با بیان اینکه کلمه‌ی «آوات» کلمه‌ای کُردی به معنای امید و آرزو است، گفت: یکی از هدف‌های مجموعه امیران آرت توانمندسازی هنرمندان ایران از طریق برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی است.

وی با بیان اینکه برخی از نقاشی‌های نمایشگاه با موضوع آوات و برخی نیز با موضوع آزاد خلق شده‌اند، افزود: امیدواریم بتوانیم با هنرمندان بیشتری در ارتباط باشیم تا بیشتر با مجموعه امیران آرت آشنا شوند. هدف ما توانمندسازی هنرمندان است چرا که بسیاری از هنرهایی که در ایران وجود دارد مخصوصاً در زمینه صنایع دستی به دلیل بی توجهی‌ها و یا کم توجهی‌ها فراموش شده و درحال فراموشی هستند و ما امیدواریم این هنرها را زنده نگه داریم و هنرمندانی که به دلیل هزینه‌های سنگین نمی‌توانند با بازار بیرون ارتباط برقرار کرده را به فروش آثار در بازار بیرون هدایت کنیم.

گفتنی است؛ علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه گروهی آثار نقاشی «آوات» می‌توانند تا ۲۰ مهر همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹ به عمارت هنرمند، واقع در خیابان ابن سینا مراجعه کنند.