به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، نمایشگاه «سربندهای ماه» شامل ۴۰ طراحی (۲۵ شهید  شاخص دفاع مقدس و ۱۵ شهید استان بوشهر) به همراه دو اثر به سبک نقاشی دیجیتال، عصر روز گذشته (سه‌شنبه ۱۷ مهر) در حوزه هنری به نمایش درآمد.

محمدعلی نادری، نقاش و خالق این آثار گفت: ابعاد آثار ۵۰ در ۷۰ است که با تکنیک سیاه قلم به وسیله پاستل، مدادرنگی و مدادگچی طراحی شده است و دو اثر نیز توسط نرم‌افزارهای کامپیوتری در قالب نقاشی دیجیتال در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: همیشه دغدغه شهدا و آشنایی مردم با آن‌ها را داشتم؛ برای همین سعی کردم با تکنیکی خاص جاذبه آثار پیرامون شهدا را افزایش دهم.  سعی کردم در این آثار از نمادهای خاصی که مربوط به این شهدا است در پس زمینه آن‌ها به کار گرفته شود. برخی تکنیک‌ها منحصر به خود من است و از همین رو تلاش کرده‌ام تصویر چهره شهدا با جذابیت بصری بیشتری در معرض دید قرار گیرد.

این هنرمند با بیان اینکه آشنایی با زندگی شهدا بر کار من بسیار اثر گذاشته است، گفت: من قبل از آغاز هر کدام از آثار، زندگی آن شهید را مطالعه می‌کردم و با خصوصیات رفتاری و اخلاقی وی آشنا می‌شدم. از همین رو شناخت شهدا بر زندگی شخصی من بسیار اثرگذار بوده است.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجمسی حوزه هنری نیز درباره خالق این نمایشگاه گفت: محمدعلی نادری به شکل اتفاقی در یکی از جشنواره های استانی کشف شد. در سال ۹۴ زمانی که اثر این هنرمند در هیئت داوران مورد بررسی بود، مسئولین جشنواره درخواست دادند تا چند نمونه کار دیگر از آقای نادری ارسال شود. آن زمان دریافتیم که ایشان در سبک کاری خود چقدر هنرمند و استاد هستند.

وی افزود: حوزه هنری از سال ۹۴ ارتباطش را با این هنرمند ادامه داد؛ به طوری که در سال گذشته یک اثر از آقای نادری در نگاه‌خانه سوره رونمایی شد. سپس از ایشان درخواست کردیم تا با خلق آثاری یک نمایشگاه انفرادی برگزار کنند. «سربندهای ماه» نتیجه پیگیری‌ها و ارتباطات صورت گرفته با نادری طی ۳ سال گذشته است.

مدیر مرکز هنرهای تجمسی حوزه هنری درباره آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه «سربندهای ماه» گفت: طراحی صرفا الگوبرداری عین به عین نیست، بلکه یک اثر هنری زمانی مفهوم می‌یابد که شخصیت‌ها و کارکترها به نحوی روی کاغذ طراحی شوند که مفاهیم و بازتابی از شخصیت آن‌ها نیز در کار لمس شود.

نمایشگاه طراحی چهره سرداران شهید دفاع مقدس با عنوان «سربندهای ماه» از ۱۷ مهرماه تا ۶ آبان همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری دایر است.

انتهای پیام/