به گزارش پایگاه خبری ربیع، عادل دهدشتی اظهار کرد: پیدایش صنایع خلاق عمر زیادی ندارد و پیش از این به عنوان صنایع فرهنگی شناخته میشد، در حوزه صنایع خلاق تنوع زیادی از جمله در بخش رسانه شامل رادیو و تلویزیون، نشریات مکتوب، فناوری اطلاعات و بخش طراحی همچنین بخش هنر و فرهنگ وجود دارد.
مجری نخستین نمایشگاه صنایع خلاق درنشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه نگاه ما به نمایشگاه صنایع خلاق، نگاه سرمایهگذاری و مسئولیت اجتماعی است، تصریح کرد: از این رو بر اساس فعالیتی که در طول ماه های گذشته برای بازاریابی نمایشگاه صنایع خلاق انجام شده است در ۹۰ درصد حوزه های صنایع خلاق، ظرفیت کافی و مناسب برای مشارکت داریم.
وی افزود: شرکتکنندگان در این نمایشگاه به سه دسته کلی شامل نهادها و سازمانهای حامی حوزه صنایع خلاق، صنایع کوچک، خرد و خانگی و نهادهای غیردولتی و آموزشی تقسیم میشوند.
دهدشتی اظهار کرد: این نمایشگاه با توجه به شرایط اقتصادی و شناخت کافی نداشتن مخاطبان و فعالان این حوزه با چالشهایی مواجه بود، اما پیش بینی می شود با استقبال و حضور گسترده هنرمندان همراه شود.
مجری نخستین نمایشگاه صنایع خلاق گفت: در بخش بینالمللی نمایشگاه صنایع خلاق، هدفگذاری و برنامهریزی لازم برای حضور خواهرخواندهها انجام شده بود، اما به دلیل مصادف شدن برگزاری این نمایشگاه با نمایشگاههایی که در خارج از اصفهان پیشبینی شده بود در این دوره بخش بینالمللی نخواهیم داشت.
دهدشتی با بیان اینکه در دنیا از نمایشگاه به عنوان صنعت اقتصادی یاد میشود، گفت: این در حالی است که تعداد نمایشگاههای رایگان و بیاثری که در کشور ما برگزار میشود، زیاد است از این رو انگیزه برای برندسازی وجود ندارد.
وی اعلام کرد: نخستین نمایشگاه صنایع خلاق رویداد محور است و در زمینه صنایع خلاق چند رویداد در قالب کارگاههای آموزشی و برگزاری همایش تعریف شده است.
دهدشتی با بیان اینکه برگزاری همایش توجیهی شهرهای ایران برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق از برنامه های جانبی نخستین نمایشگاه صنایع خلاق است، گفت: آینده شهر اصفهان که سایه سنگینی از مشکلات اقتصادی، خشکسالی، آلایندگیهای زیست محیطی دارد، چارهای جز توسعه صنایع خلاق ندارد و باید این موضوع مورد حمایت قرار گیرد.
وی با اشاره به نمایشگاه صنایع خلاق گفت: این نمایشگاه در مساحت سه هزار مترمربع و با حدود ۱۰۰ غرفه برگزار میشود و در ۹۰ درصد موضوعات صنایع خلاق غرفه دارد.
مجری نخستین نمایشگاه بینالمللی صنایع خلاق تاکید کرد: اصل اساسی در صنایع خلاق، خلاقیتهای فردی و تیمی است که در نهایت با سرمایههای کوچک قابل توسعه است، اما برای اینکه صنایع کوچک باعث ثروتآفرینی شود، باید برندسازی، بازاریابی و ثبت مالکیت معنوی خوبی انجام شود، البته نمایشگاه میتواند در این راستا نقش تأثیرگذاری داشته باشد.