به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، سلیمان ساسون در سال ۱۳۲۴ شمسی در شهر اصفهان دیده به جهان گشود. وی تحصیلات متوسطه را در دبیرستان ادب با اخذ دیپلم ریاضی در اصفهان به پایان رساند. سپس برای تحصیلات عالیه در رشته  معماری دانشگاه تهران، رهسپار پایتخت شد. ساسون در سال ۱۳۴۹ موفق به اخذ فوق‌لیسانس در رشته معماری  از دانشکده  هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد.

نمایشگاه آثار سلیمان ساسون، نقاش و معمار، به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان نهم اردیبهشت ماه افتتاح شد و تا ۱۷ خرداد ۹۸ در موزه هنرهای معاصر اصفهان برپا خواهد بود.
این نمایشگاه که در بیست و پنجمین سال تاسیس موزه هنرهای معاصر برگزار می شود قصد دارد تا مروری بر آثار این نقاش و معمار داشته باشد.
این نمایشگاه پنجاهمین نمایشگاهی است که از سال ۱۳۴۲ تاکنون از آثار ساسون برگزار شده که در این نمایشگاه ۷۶ اثر وجود دارد.
این آثار مربوط به سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۹۶ بوده و تاکنون چندین نمایشگاه خارجی در کشورهای آمریکا، چین، سوریه و عمان از آثار ساسون برگزار شده است.
موضوع تمام آثار این نمایشگاه مواردی شامل طبیعت، درخت و آثار تاریخی اصفهان بوده که ذهن نقاش را بیشتر مشغول می‌کرد که باعث شد با دیدی نو به این آثار نگاه کند و آن را به تصویر بکشد.