به گزارش پایگاه خبری ربیع، عمارت هنرمند در اصفهان، میزبان آثار هنری تواندارانی است که توانسته اند با هنر خود، عینیتی از ذهن خلاق و روح لطیف هنری خود را تجلی بخشند.

به همت معاونت فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان و دیگر فعالان مدنی، نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان معلول در عمارت هنرمند در خیابان ابن سینا با حضور اصحاب هنروفرهنگ، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، رئیس کمیسیون فرهنگی و هنری شورای شهر اصفهان افتتاح شد.

رضا روحانی در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با پایگاه خبری ربیع، ، جایگاه اجتماعی را اینگونه توصیف کرد که گاهی مسائل ساده را پیچیده و مسائل پیچیده را ساده می انگاریم و از جایگاه واقعی غافل می شویم و بخاطر قیدوبندها، کلیشه ها، بروکراسی و رسومی که صروری هم نیستند، مشکلاتی را در  پیشبرد امور ایجاد می کنیم.

وی استفاده از ظرفیت عمارت هنرمند را رهایی از قیدوبند دیوان سالاری دانست و با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار توانداران معلول، گفت: نمایشگاه را الگویی دانست که می توان با همت کارهای سخت را به زیبایی انجام داد.

وی گفت: مراکز شهرداری و شهر باید بدنبال الگویی باشند که از ظرفیت فضاهایی مثل عمارت هنرمند با تاثیرگذاری مثبت و ایجاد عشق و انگیزه استفاده کنند.

محمود ابراهیمی،مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری ربیع، درباره اساسی ترین اقدام برای سهولت تردد معلولان، گفت: مناسب سازی در دستور کارهست و باید اطلاع رسانی توسط سازمان ها انجام گیرد.

وی از خرید اتوبوس مخصوص معلولان و تعاملاتی که با بهزیستی برای مناسب سازی شده، خبر داد و گفت: آمادگی داریم تا درنقاط مختلف شهر، نمایشگاه و برنامه های ویژه ای برگزار کنیم.

مرضیه سادات مطهری، رییس هیئت مدیره جامعه معلولان اصفهان با اشاره به اینکه در سالهای اخیر، بیشتر شاهد حضور مسئولان در جمع معلولان هستیم، آن را مایه انرژی، امیدواری و تشویقی برای توانداران دانست و افزود: فضاسازی و مناسب سازی برای تردد معلولین در سطح شهر باید انجام شود. زیرا نمی توان ده درصد اجتماع را نادیده گرفت و باید شرایط بهتری برای این عزیزان به ارمغان بیاوریم.

مهدی نصیری، هنرمندی که علیرغم محدودیت شدید درانگشتان خود،توانسته ۸ سالی بطور حرفه ای نقاشی کند، با ابراز خوشحالی برای حضور در این نمایشگاه، گفت:انتظار داریم که مسئولان شهری بابرپایی گالریهای مختلف، به دیده شدن ما کمک کنند.

مریم شهبازی، هنرمندی که زمانی چپ دست بوده و بدلیل تصادف، دسشت چپ خود را از دست میدهد، اکنون توانسته خالق تابلوهای هنری زیبایی باشد. نقاشی های روی سنگ را به دقت فوق العاده ای انجام داده که ستودنی است.

وی حس خود را نسبت به نمایشگاه، با ابراز قدردانی از حضور مسئولان و استقبال بی نظیر شهروندان در اولین ساعات افتتاح نمایشگاه عنوان کرد.

مرضیه سادات سجادیه، هنرمند دیگری که تصمیم گرفته بود نقاشی را کنار بگذارد، گفت: سه سالی است کار هنری انجام می‌دهم ولی تابلوهای من کنار اتاق خاک می‌خورد و از این بابت خسته شده بودم. کسی نیست که ارزش و بها به ما دهد، توانایی داریم اما نیاز به حمایت مالی هم داریم. زمانی که در این گالری آثار خود را دیدم، تشویق شدم که با انرژی بیشتر به نقاشی بپردازم و این شادی را مدیون شما هستم که در این نمایشگاه حضور دارید.

عاطفه محمدزاده، هنرمند نقاش و نویسنده ای که علیرغم محدودیت فیزیکی خود، توانسته پله های ترقی را طی کند، در گفتگو با خبرنگار ربیع، گفت: بدلیل مشکلات جسمی به من کار نمی‌دادند و حتی بهزیستی من را از اینکه کاری پیدا کنم، ناامید کردند. ولی با عزم و پشتکار توانستم علاوه بر نقاشی، کتاب برای کودکان بنویسم و خوشبختانه استقبال خوبی از کتاب هایم شده است.

عاطفه از آرامشی خاصی که نقاشی و همینطور نویسندگی به او می‌دهد، سخن راند و گفت: وقتی استقبال دیگران را میبینم، حس و حال خوبی دارم و امیدوار می شوم.

نمایشگاه نقاشی معلولان در عمارت هنرمند در خیابان ابن سینا، تا ۸  بهمن، میزبان شهروندان است.