به گزارش پایگاه خبری ربیع، عماد قلی پور، فارغ‌التحصیل دوره بازیگری پیشرفته از کشور انگلستان و آموزشگاه سمندریان است. قلی‌پور فعالیت‌های هنری خود را از سال ۸۴ با نقش بسیار کوتاهی شروع کرده و پا به عرصه صحنه گذاشته است، این هنرمند، بازی در نمایش‌هایی مانند”فیزیکدان‌ها، “سوتفاهم”، “ماهرو”، “اتهام به خود”، “باغ وحش شیشه‌ای”، “خاله سوسکه”، فیلم سینمایی “دلم می خواد “، مجموعه تلوزیونی “تماس” و تله فیلم “طعمه‌ی هوس” را در کنار آثار هنری خود دارد. قلی‌پور همچنین نمایش‌های “گلن گری گلن رأس” و ” گره‌ای در تارو پود یک نقش «اشخاص» تابوت عهد را کارگردانی کرده است. او همچنین تهیه کنندگی چند پروژه از جمله نمایش ماه در آب را نیز بر عهده داشته‌است.

این کارگردان قرار است نمایش خانه را در تیرماه سالجاری در سالن اصلی فرشچیان به روی صحنه ببرد. به همین بهانه با این کارگردان جوان به گفت و گو پرداختیم. آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل این گفت و گوست.

عماد قلی پور، کارگردان تاترخانه، به نویسندگی نغمه ثمینی با اشاره به انتخاب این متن اظهار داشت: زمان‌هایی می‌شود که تو جهان بینی نویسنده را می‌خوانی و بسیار زیبا است، ولی اگر بخواهی جهان بینی خودت را روی آن فیلتر کنی در آن نمی‌گنجد. در کنار آن گاهی متن‌هایی هست که با آنها همزاد پنداری می‌کنی و با یک سری اتفاق‌ها روبرو می‌شوی که ورای نمایشنامه آن موضوع است که تو را درگیر خود می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کنید که نمایش خانه بتواند مورد استقبال قرار گیرد گفت: نمی‌دانم و پیشگو نیستم، اما حداقل این را فهمیده‌ام که بزرگترین معضل بشریت همیشه روابطش بوده و بسیاری از درام‌ها از این روابط شکل گرفته است، اگر اتفاق‌ها و گره‌هایی که در این روابط هست، درست بیان شود، فکر می‌کنم که مخاطب بتواند این همزاد پنداری را داشته باشد و این تاتر مورد استقبال قرار گیرد.

قلی پور در رابطه با شخصیت‌های این نمایش بیان کرد: به نظر من تمام کاراکترهای زنده‌ای که تبدیل به نمایش نامه می‌شوند، می‌توانند چند شخصیتی باشند و در لایه‌های درونی می‌توانند ماسک‌های شخصیت‌های دیگر را بزنند و گره‌های شخصی خود را داشته باشند. ولی در واقع چند شخصیتی بودن مشکل و معضل من در این نمایشنامه نیست، چرا که بخشی از وجود یک کاراکتر در مواجه با آن قرار می‌گیرد. توجه من بیشتر تنهایی این آدم‌ها در یک موقعیت مشترک است ومخاطب تصمیمگیری های شخصیت هارا رو به نظاره می‌نشیند..

همچنین ایشان در مورد کارگردانی این نمایش گفت: کارگردانی خانه بسیاربسیار سخت است. چون فضای شاعرانه دارد و جنس دیالوگ نویسی نغمه ثمینی، عاشقانه و احساسی است و از طرفی مرزی ایجاد می‌کند که باعث تکرار و کسلی و خستگی مخاطب می‌شود بنابراین بازی درست این کلمات به غیر از خروجی سمعی و بصری باید به شکلی باشد که کلام خانم ثمینی قربانی نشود و همچنین تماشاگز با ما تا پایان همراه باشد

وی با تاکید بر اینکه با کلمه مافیا نه تهران و نه اصفهان موافق نیستم تصریح کرد: تنها ضعف اصفهان را آپدیت شدن و البته عدم پوزیشن ههای حرفه‌ای. می دانم.

گفتنی است تاتر خانه به کارگردانی عماد قلی پور در مرحله بازبینی قرار دارد و پس از آن قرار است در تیرماه سالجاری در سالن اصلی فرشچیان به روی صحنه برود.