به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرپرست استانداری قم با اشاره به تأثیر نماز در تسکین و آرامش قلب اظهار کرد: نماز ضامن سعادت و هدایت جامعه است.

 سید محمد رضا هاشمی سرپرست استانداری قم، در چهارمین اجلاس استانی نماز با ابراز خرسندی از حضور در جمع متولیان امر مقدس نماز، اظهار کرد: در قرآن به موارد مختلفی در موضوع نماز اشاره و صحبت شده است که به اهمیت نماز و جایگاه ویژه آن اشاره دارد.

هاشمی با اشاره به نماز بعنوان عالی ترین جایگاه عبودیت برای انسان، اضافه کرد: نماز اساسی ترین نماد بندگی خداست چرا که رکن اساسی و ستون اصلی وشرط بندگی است.

وی با اشاره به اینکه قبولی اعمال انسان در پذیرش و قبولی نمازهای اوست، اضافه کرد: انس با نماز، قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه ضمن تسکین و آرامش دلها، ضامن سعادت و هدایت جامعه است.

هاشمی نماز را دژ محکمی در برابر آسیب های اجتمایع و ترفند های شیطانی عنوان کرد و ادامه داد: اهل بیت علیهم السلام و علمای دین اسلام، در سخت ترین شرایط هم نماز را ترک نمی کردند و با قلبی آکنده از عشق خدا و بندگی به می رسیدند.

سرپرست استانداری قم سیره بنیان گذار انقلاب را نیز مرور نمود و تصریح کرد: امام خمینی (ره) حتی در تخت بیمارستان نماز را ترک نکردند و بر انجام این واجب دینی تأکید فراوان داشتند.

هاشمی ایجاد اخلاص و صفای باطن را ازآثار نماز دانست و ابراز کرد: بهترین راه مبارزه با آُسیب های اجتماعی اقامه نماز است، و خانواده و جامعه ای که نماز در آن برپا شود از آسیب ها وبلایا مصون می ماند.

سرپرست استانداری قم در پایان با تقدیر از زحمات ۴ ماهه صادقی استاندار سابق قم، خاطر نشان کرد: برای بنده نیز این توفیق بدست آمده و امیدوارم بتوانم خدمت گزار مردم باشیم.