به گزارش پایگاه خبری ربیع، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت دهه مبارکه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.که بخشی از ان بدین شرح است…

 انقلاب شکوهمند اسلامی با پیروزی در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷، برغم توطئه‌ها، بحران‌سازی‌ها، دسیسه‌ها، نیرنگ‌ها و عملیاتی ساختن طرحها و پروژه‌های براندازی توسط دشمنان، در مصاف راهبردی و تاریخ‌ساز با نظام سلطه و استکبار، روند تکاملی و حرکت به سمت آرمان‌های بلند و تمدن ساز خود را پر فروغ تر از هر مقطع تاریخی تداوم بخشیده و به کوری چشمان دشمنان و متوهمان غربی؛ ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی چهلمین سالروز پیروزی انقلاب خود را جشن خواهد گرفت.

 امروز و در شرایطی که انقلاب اسلامی و ملت ایران با هوشمندی و هوشیاری به سمت آرمان‌های متعالی خود پیش می‌روند، جبهه دشمن همچنان مذبوحانه به دنبال تضعیف نظام اسلامی است اما زهی خیال باطل که هوشمندی و هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی و آحاد مردم و مسئولین به فضل الهی این عرصه را هم به عرصه رسوایی و شکست دشمنان انقلاب و معاندین نظام تبدیل خواهد کرد.

ما سربازان ولایتمدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ضمن پاسداشت حماسه شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای عرصه امنیت و خدمت رسانی به کشور، با تأسی از الگوی ولایتمداری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در دفاع از حریم امامت و ولایت، با گرامیداشت نام و یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با آرمان های حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) تجدید میثاق کرده و ضمن تبریک فرارسیدن این ایام مبارک؛ اعلام می داریم هرگز اجازه نخواهیم داد دشمنان به حریم این مرز و بوم نزدیک شوند و با همدلی، همراهی و اتحاد و انسجام در نیروهای مسلح؛ استقلال همه جانبه کشور را صیانت کرده و آماده دفاع در برابر هرگونه زیاده خواهی دشمنان و کور کردن چشم طمع آنها هستیم.

لزوم آگاه سازی سیاسی در بین کارکنان آجا

  امیر سرتیپ دوم ستاد محسن آذر افروز ارشد نظامی ارتش در استان های اصفهان  یزد و چهارمحال بختیاری  به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیزدر پیامی خطاب به ملت شریف آورده است بنابر بیانات مقام معظم رهبری یکی از خصوصیات ارتش جمهوری اسلامی ایران، بصیرت انقلابی و دینی است. پایبندی دینی است، تعهد دینی است. این خیلی حرف بزرگی است. معنای تعهد دینی این است که ارتش به همه‌ی موازینی که اسلام برای نیروهای مسلح و برای فعالیتهای نظامی مقرر کرده است، پایبند است.

 امروزه هر حکومت  و دولتی برای حفظ استقلال ، امنیت و تمامیت ارضی خود نیاز به نیرو های مسلح قوی و مقتدر و سازمان یافته دارد . بر این اساس برای شناخت و آگاه سازی سیاسی در بین کارکنان آجا پیشگیری از نفوذ جریانات سیاسی و جلوگیری از ایجاد اختلال در بین کارکنان نظامی ،توجه به این مهم به ویژه از سوی فرماندهان یکی از ضروریات است .بنابراین پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور جمهوری اسلامی ایران ، برای دفاع از آرمان های مقدس خود و دفع تهدید های داخلی و خارجی ، نیروهای مسلحی را فراهم نموده است که دارای اخلاص در عمل هستند که از جمله می توان به کارکنان صدیق و ولایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود .

در حال حاضر نقش و جایگاه فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشارکت امنیتی نیزبا اهمیت است چنانچه هر کدام از کارمندان و فرماندهان ارتش سنجیده عمل نموده و به تمام زوایای پنهان و آشکار و تامل درباره خساراتی که در عدم مشارکت امنیتی و عدم شرکت در آگاه سازی های سیاسی ، به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد می اید و حتی گاهی اوقات امنیت ملی را تحت شعاع قرار می دهد،توجه داشته باشند ، بهترین راه کار و برون رفت از این چالش این خواهد بود که با اهتمام هر چه تمام تر در جلسات و کلاس های آگاه سازی شرکت نموده تا دشمن را در رسیدن به مطامع خود ناکام بگذاریم .

  دستاوردهای فرهنگی ارتش در چهل سالگی انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس قریشی ،هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه اصفهان یزد و چهارمحال بختیاری در تبیین خلاصه ای از دستاوردهای فرهنگی ارتش در چهل سالگی انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به ملت شریف ایران و مردم شهید پرور اصفهان آورده است …

 از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد حضور چشم گیر ارتشیان در صحنه های مختلف انقلاب بوده ایم، کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران از زمان بیعت با امام خمینی(ره) تا امروز که چهل سال از آن می‌گذرد همواره با ثبات اراده قدم برداشته و سختی‌ها را پشت سر گذاشتند.

 یکی از خصوصیات بارز انقلاب این بود که مبنای این انقلاب، ارزش‌های دینی و اخلاقی و معنوی بود ، پس از انقلاب این ویژگی به خوبی در ارتش جمهوری اسلامی ایران نمود پیدا کرده است. درآستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی می توان تعدادی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب که در ارتش انجام گردیده را در موارد زیر خلاصه نمود:

تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جهت اجرای امورفرهنگی، سیاسی و آموزش معارف اسلامی،احیاى تفکر دینى، تحول در ارزش هاى اجتماعى و احیاى مفاهیمى مانند جهاد، هجرت، شهادت، ایثار، اخلاص.، به وجود آمدن محیطى مناسب جهت رشد کمالات اخلاقى و انسانى و بازگشت به خویشتن،هماهنگى بین تعهد و تخصص و دیانت،مردمى شدن قواى مسلح،خود باورى فرهنگى،  زدودن مظاهر فساد و تباهى،  ایجاد روحیه وحدت و برادرى،افزایش و رشد مطبوعات و نشریات،رواج ادبیات انقلابى دینى،ارتقاى نسبى سطح آگاهى هاى عقیدتی وسیاسی است.

هم چنین فعالیت های عقیدتی سیاسی در ارتش شامل برگزاری آئین ها، مراسم ها و همایش های تجلیل از از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و سربازان، حضور در رسانه به ویژه رسانه ملی با انجام مصاحبه ها و ارائه مستندات و دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف، حضور پررنگ در روزنامه های کثیر الانتشار و نشریات کشور ،حضور در فضای مجازی کشور، خبرگزاری ها، سایتها و پایگاه های اطلاع رسانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی در یگان های ارتش و کوی های سازمانی از جمله برنامه های فرهنگی تبلیغی اثرگذار و مورد استقبال کارکنان ارتش و خانواده های آنها می باشد.

 بخشی از بیانیه روابط عمومی ارتش منطقه اصفهان برای شرکت مردم در مراسم۲۲ بهمن

در ادامه نیزروابط عمومی ارتش در منطقه اصفهان از آحاد عموم مردم شهید پرور استان اصفهان طی بیانیه ای جهت شرکت در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن دعوت به عمل آورده است که مانند سنوات گذشته با حضور حداکثری خود در این مراسم مشت محکمی به استکبار و ایادی آن در دنیا زنند.