به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابطعمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر امور سرمایهگذاری و نظارت بر بهرهبرداری این سازمان با بیان این مطلب افزود: پیرو تأکیدات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بهبود سطح کیفی خدمات مجتمعهای خدماتی رفاهی بینراهی به ویژه نمازخانهها و سرویسهای بهداشتی موجود در آنها، کمیته ویژه نظارت بر امر بهرهبرداری از سرویسهای بهداشتی و نمازخانههای واقع در رستورانها، جایگاههای سوخت، واحدهای اقامتی و پذیرایی و مجتمعهای خدماتی رفاهی بینراهی و تیرپارکها براساس مصوبات ستاد هماهنگی خدمات سفر در سطح استان و شهرستانها با عضویت دستگاه های ذیربط تشکیل شد.
نظارت سیستمی و میدانی بر مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و تیرپارک ها افزایش می یابد
با هدف ارتقاء و بهبود سطح کیفیت ارائه خدمات به کاربران جادهای در مجتمع های خدماتی رفاهی و تیرپارکها، ازسوی کمیته ویژه نظارت در استانها بر امر بهرهبرداری از فضاها و اماکن عمومی مجموعههای یادشده نظارت جدی صورت میگیرد.
وی افزود: کمیته ویژه نظارت ضمن بازدید های مشترک نواقص موجود به صاحبان واحدهای یادشده با ذکر مدت زمان رفع نواقص ابلاغ شد تا در صورت عدم رفع نواقص موجود با استفاده از ظرفیتهای قانونی دستگاههای عضو؛ برخورد قانونی صورت گیرد.
شهرکی ثانوی همچنین بیان کرد: به منظور نظارت بر امر بهرهبرداری از مجتمع های خدماتی رفاهی ، تیر پارک ها و… در سطح استانها کمیته نظارت براساس ماده (۲۳) وهمچنین کمیسیون رسیدگی به تخلفات بهرهبرداران مجتمع های خدماتی رفاهی موضوع و تیرپارکها براساس ماده (۲۴) اصلاحیه طرح جامع خدمات رفاهی بینراهیها در ستاد مرکزی پیش بینی شده است.
وی افزود: در صورت عدم رفع موارد اعلامی کمیته نظارت توسط بهرهبردار و تکرار تخلف طبق گزارش کمیته نظارت و تائید و احراز آن، اداره کل استان مراتب تخلف رابه دفترسرمایه گذاری و نظارت بر بهرهبرداری جهت تکمیل پرونده اعلام کرده و دفتر مذکور موضوع تخلف را بصورت مستند و مستدل به دبیرخانه کمیسیون رسیدگی به تخلفات مذکور ارسال می نماید تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
مدیر کل دفترامورسرمایه گذاری ونظارت بر بهر ه برداری یاد آور شد: تاکنون حدود ۱۶۰ فقره اخطارکتبی به بهرهبرداران مجموعههای یادشده ابلاغ گردید تا نسبت به رفع نواقص اعلامی اقدام نمایند و در شش مورد موضوع به کمیسیون یادشده ارسال گردیده و نسبت به صدور رای اقدام گردیده است.
وی از تهیه و تدوین شیوهنامه الزامات رعایت اصول بهداشتی به خصوص در فضاهای عمومی مجتمعهای خدماتی رفاهی و تیرپارکها خبر داد و افزود: این شیوهنامه با هدف ارائه راهنمای کلی مبنی بر رعایت شرایط و اصول بهداشتی در مجموعههای یادشده به منظورتامین وارتقاء شرایط بهداشتی با رویکرد ایجاد یک رویه مناسب جهت رعایت الزاماتی، در حوزه بهداشتی مجتمع های خدماتی رفاهی/ تیرپارکها تدوین شد و به بهرهبرداران مجتمعهای خدماتی رفاهی ابلاغ گردیده است.
شهرکی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیتهای قانونی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران در قالب تشکیل کمیته مشترک نظارت، در صورت عدم توجه نسبت به رفع نواقص، هماهنگی لازم با شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه از طریق اداره کل استان مبنی برکاهش سهمیه سوخت در قالب تفاهم نامه منعقدشده، انجام می شود.
گفتنی است،در حال حاضر به منظور انجام بازدیدهای منظم، دوره ای و مستمر و پایش اطلاعات در این زمینه وتسریع در انجام آنها، سامانه نظارتی برخط طراحی وراه اندازی گردیده است که سامانه مذکور مراحل آموزشی وآزمایش خود را درسه استان قم ، تهران و البرز سپری میکند.
مدیرکل دفتر سرمایهگذاری و نظارت بر بهرهبرداری تصریح کرد: به محض آماده شدن نهایی، سامانه یادشده در تمامی استانها مورد استفاده قرار خواهد گرفت وضمن مستند سازی اقدامات نظارتی و ایجاد امکان ارزیابی اقدامات استانها بر اساس اطلاعات وگزارشهای موجود در سامانه، اقدامات آتی اثر گذارتر وسریعتر انجام خواهد شد.