به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، غلامرضا رضایی فر، مدیرعامل شرکت آبفای البرز با بیان اینکه مشکل قطعی آب در برخی مناطق استان جدی نیست، گفت: با گذشت چند هفته از آغاز شدن فصل گرما، با مشکل جدی قطع آب در استان مواجه نبوده‌ ایم و صرفاً شاهد افت فشار آب و قطع چند ساعته آب در برخی مناطق بودیم.

مدیرعامل شرکت آبفای البرز بیان کرد: تقویت شبکه در مناطقی که دچار افت فشار آب هستند در دستورکار شرکت آبفای البرز قرار گرفته است؛ دو حلقه چاه در منطقه خرمدشت به زودی وارد مدار خواهد شد.

وی، نصب مستقیم پمپ‌های آب بر روی شبکه را یکی از مهمترین دلایل مواجهه با افت آب در مناطق عنوان کرد و از مردم خواست از انجام این کار خودداری کنند تا تمام مشترکین بتوانند به آب کافی دسترسی داشته باشند.

رضایی فر با اشاره به ارتباط مستقیم تأمین آب با وضعیت برق بیان کرد: هر یک ساعت قطعی برق با قطعی چند ساعته آب همراه است زیرا وقتی برق قطع می‌شود چاه‌ ها عملاً از مدار خارج می شوند و دوباره فعال شدن آن ها زمان می برد.

وی مطرح کرد: برای چاه‌ هایی که در مناطق حساس و به ویژه محدوده‌های شیب دار قرار دارند ژنراتور خریداری شده تا در زمان قطعی برق از مدار خارج نشوند اما با توجه به تحریم ها و افزایش قیمت ژنراتورها امکان تجهیز هر ۴۰۰ چاه موجود به ژنراتور وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آبفای البرز در پایان گفت: شهروندان برای جلوگیری از قطع شدن طولانی مدت آب در مصرف صرفه‌ جویی کنند و از ساعت ۱۱ تا ۹ شب به فکر هم استانی‌های خود در نقاط دور و نزدیک باشند.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/