به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ، محمدعلی نجفی صبح امروز در آیین متمرکز بازگشایی مدارس استان البرز که در دبیرستان شاهد شهید پناهی کرج برگزار شد، گفت: در سال تحصیلی می‌توانیم فرصتی را فراهم آوریم تا برای روشن‌تر کردن آینده کشور تلاش مضاعف داشته باشیم و به شناسایی استعدادها بپردازیم.
وی افزود: در دهه ۵۰ درست در ورزهایی که دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی آماده شدند با حمله صدام مواجه شدند و در همان سن نوجوانی خود برای دفاعی جانانه از کشو آماده کردند که سرانجام این دفاع تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز به انقلاب اسلامی و پیروزی ما پس از هشت سال دفاع مقدس بود.
استاندار البرز بیان کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب تا کنون برای ما نقشه‌های شومی در سر داشتند و امروز نیز دست از دسیسه‌های خود نکشیدند و در قالب نفاق مردم اهواز را به خاک و خون کشیدند که این رخداد را تسلیت می‌گویم.
نجفی با بیان اینکه خانواده شهیدانی همچون شهید کلهر و شهید فهمیده را در استان البرز داریم که جزو افتخارات استان به شمار می‌آیند، اظهار کرد: دانش‌آموزان و نسل چهارم انقلاب نیز به همان اندازه برای کشور دلسوزند و تأثیرگذار خواهند بود؛ امروز برای مقابله با جنگ‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن نیازمند حضور دانش‌آموزان هستیم.
وی ادامه داد: در حوزه اشتغال و بهبود شرایط اقتصاد نیز می‌توانیم از حضور دانش‌آموزان بهره‌مند شویم و در مسابقات و عرصه‌های علمی مختلف تأثیرگذار و نام آور باشیم.
حضور ۱۸۰ خیر مدرسه‌ساز و ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان در البرز
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات قابل توجه خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و گفت: اقدامات توسعه‌ای در فضاهای آموزشی استان البرز توسط این قشر انجام شده است که بسیار در نرخ رشد سرانه آموزشی تأثیرگذار است؛ ۱۸۰ خیر مدرسه‌ساز در استان البرز حضور دارند.
نجفی، البرز را یکی از قطب‌های علم و فناوری برشمرد و تأکید کرد: ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز وجود دارد که باید با تقویت و رسیدگی به مراکز سعی به ارتقاء فضای علمی کشور داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز در کشور نیازمند رشد و شکوفایی اندیشه‌های برتر و متفکر هستیم که با کمک مدیران مدرسه و تلاش و همراهی دانش‌آموزان محقق خواهد شد.
استاندار البرز به نقش شهرداری‌ها در ساخت مراکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و یادآور شد: آموزش‌وپرورش نباید به تنهایی به انجام مسئولیت سنگین خود بپردازد بلکه لازم است تمامی دستگاه‌ها برای رفع مشکلات و فراهم ساختن امکانات تلاش کنند.
انتهای پیام/