به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت تقوا در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: باید رنگ و بوی تقوا بگیریم تا خداوند جامعه ما را دوست بدارد.

وی سالروز شهادت امام سجاد را مورداشاره قرارداد و گفت: صحیفه سجادیه دایره المعارفی شگرف  و کتاب بسیار بااهمیتی است که باید نگاه امام سجاد در مسائل اجتماعی و اقتصادی را موردتوجه قرارداد.

امام‌جمعه بجنورد بابیان حدیثی از امام زین‌العابدین افزود: در انقلاب ما ۴۰ سال است که ملت و کشور و نظام ما در اوج عزت زندگی می‌کند و محور وحدت، قدرت و عزت را در پیروی از ولایت امر دیده و تجربه کرده است.

وی ادامه داد: عزتی بالاتر از پذیرفتن ولایت رهبری جامعه توسط فردی عادل، حکیم و باتقوا از سوی مردم وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اطاعت از ولی امر مسلمین را توسط مردم عملیاتی شده دانست و تصریح کرد: در کشور هزاران نفر بسیجی مطیع و پابه‌رکاب رهبری در میدان‌های کشور جمع شدند و لبیک جانانه به رهبر انقلاب دادند و شعارهایی که گفتند با گوشت و پوست و وجود مردم عجین شده و شعور در آن وجود دارد.

وی با تأکید بر راه کسب عزت در پیروی از ولی امر تصریح کرد: سخنان رهبری سرتاپا افتخار و اقتدار و دنیا در مقابلش عاجز و ناتوان است و این عزت از دین کسب‌شده است.

یعقوبی با اشاره به حدیثی دیگر از امام سجاد بر استفاده تولیدی از مال‌ها و ثروت‌ها در مسیر رشد جامعه گفت: با جریان این مال در جامعه حیات ایجاد می‌شود و کسی که احتکار کند، جامعه را از تعادل خارج می‌کند و مریض است.

وی ادامه داد: باید از ثروت خود درست استفاده و آن را مدیریت کرد و درراه پیشرفت جامعه باید به‌کار برد تا باعث ایجاد اشتغال با احداث کارخانه و مزرعه شد.

امام‌جمعه بجنورد همچنین طی تأکید بر اجتماعات باشکوه روز گذشته مردم گفت: استقلال، عزت و اقتدار برای مردم قیمتی است و در خراسان شمالی جمعیتی فراوان حاضر شدند اما متأسفانه تصویربرداری درستی انجام نشد و نمود لازم پیدا نکرد و باید عیب شناسی شود تا جمعیت به چشم بیاید.

وی حضور مردان و زنان را جانانه توصیف کرد و افزود: رهبری در جمع بسیجیان تهران سخنان مهمی گفتند که دشمن هرجایی قدرت ما را دیده عقب‌نشینی کرد و هر جا ضعفی را پیدا کرد پیشروی می‌کند و اقتصاد ملت ما تحریم را می‌تواند بشکند و سیلی دیگر را به آمریکا خواهد زد و جدایی ملت از انقلاب امکان‌پذیر نیست و نسل سوم و چهارم در جامعه ما انقلابی هستند.

یعقوبی خطاب به نیروهای مسلح بر لزوم مخابره پیام قدرت خود به دنیا تأکید کرد و افزود: نیروی انتظامی امنیت شهرها را برقرار می‌کنند و چتر حمایتی آنها گسترده و هفته ناجا، زمانی برای نمایش  قدرت، امنیت، سرمایه‌های اجتماعی و حفظ منافع ملت است.

وی همچنین در انتها با یادآوری سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی در ۱۹ مهر گفت: این سفر جهانی بود زیرا در پیام نوروزی رهبری نام خراسان شمالی بیان شد و حضور این مردم به رخ دشمنان کشیده شد و باید کلام رهبری برای خراسان شمالی نوشته شود اما چیزی در سطح شهرها و استان دیده نمی‌شود و تابلوهایی زیبا در این خصوص باید نگاشته و نصب شود.

انتهای پیام/