به گزارش پایگاه خبری ربیع،اگر از طراحی کروم خسته شده‌اید گوگل با عرضه نسخه ۶۹ تغییرات بزرگی را به طراحی این مرورگر خواهد آورد. این تغییرات چند ماه است که در حال تست شدن هستند.

اولین تغییری که به چشم می‌آید شامل مستطیلی شدن تب ها با گوشه‌های گرد است. نوار جستجو به شکل بیضی خواهد بود و منو‌ها به طور کلی دارای گوشه‌های گرد و رنگ‌های نرم‌تری خواهند بود. تغییراتی مثل جابجایی گزینه کاربر به کنار نوار جستجو و ادغام اعلان‌های کروم و ویندوز نیز در این نسخه وجود خواهند داشت.

در نسخه اندروید نیز شاهد تغییراتی مشابه خواهیم بود. تغییرات رنگی و شکل منو‌ها زینت بخش طراحی جدید خواهند بود. همچنین در نسخه بتا اندروید شاهد یک منو تعویض تب جدید بسیار شبیه به منو تعویض برنامه اندروید ۹ هستیم. معلوم نیست که آیا این قابلیت هم جزئی از آپدیت نسخه ۶۹ خواهد بود یا خیر.

این طراحی همین الآن هم برای کاربران قابل دسترس است تنها کاری که باید بکنید این است که مرورگر خود را آپدیت کنید.

کاربران اندروید باید به آدرس chrome://flags/#enable-chrome-modern-design​ بروند و گزینه Chrome Modern Design را به Enabled تغییر دهند و مرورگر را دوباره باز کنند.

کاربران دسکتاپ هم باید کار مشابهی را بکنند ولی باید ابتدا به آدرس chrome://flags/#top-chrome-md رفته و گزینه UI Layout for the browser’s top chrome را به Refresh تغییر دهند و کروم را دوباره باز کنند.