به گزارش پایگاه خبری ربیع،اسکندر امیدی نیا در نشست همفکری و هم اندیشی با رئیس و معاونین دانشگاه قم در سخنانی اظهار داشت: امروز متأسفانه با معضلات و چالش های جدی زیست محیطی در کشورمان مواجه شده ایم که بدون تردید گذر از این چالش ها، نیازمند مشارکت و حضور مؤثر همه مردم و مسئولان است.

وی با بیان اینکه دانشگاهها نقش بسیار مهم و مؤثری در ارتقای سطح دانش و آگاهی های زیست محیطی در جامعه برعهده دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه و تلاش مضاعف نخبگان دانشگاهی، راهکارهای هرچه بهتری برای برطرف کردن معضلات زیست محیطی در کشورمان یافته و به نتایج مطلوب و مؤثری دست پیدا کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: برای حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست، باید فرهنگ زیست محیطی را برای همه مردم درونی سازی کرده و با اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و توسعه آموزش های لازم، ضرورت حفظ محیط زیست و پیامدهای جبران ناپذیر تخریب طبیعت را به همه مردم و مسؤولان یادآور شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت عظیم دانشگاههای استان قم برای برطرف کردن چالش های پیش روی محیط زیست، بر ضرورت سوق دادن پایان نامه های ارشد و دکترا در این راستا تأکید کرد و گفت: دانشگاه قم در زمینه ایجاد رشته های مرتبط با محیط زیست در مقاطع مختلف و همچنین ارائه فرصت های مطالعاتی برای اساتید و نخبگان دانشگاهی پیشقدم خواهد بود.

بر اساس این گزارش، سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به شهر مقدس قم در نشست هماهنگی دبیرخانه ملی «اخلاق و محیط زیست» نیز شرکت کرده و از موزه «دین و دنیا» در جوار مسجد مقدس جمکران بازدید و با مسؤولان این موزه به گفتگو پرداخت.