به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، دفتر تخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری ستاد کارآفرینی خانه جوان و شرکت مشاوره و کارآفرینی لیان در نشستی تخصصی با عنوان «نبایدهای کسب و کار بانوان کارآفرین شهر اصفهان» میزبان شماری از موفق‌ترین کارآفرینان زن شهر اصفهان بود.

در این نشست، سهیلا اثنی عشران مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به رشد کارآفرینی بانوان اظهار داشت: متأسفانه برخی بانوان زمانی که حوزه فعالیت و سمت آنها با مردان یکی می‌شود، بیشتر از مردان بر زنان سخت می‌گیرند، در صورتی که بانوان در هر نقشی باید به یکدیگر کمک کنند.
او افزود: بسیاری از تصمیم‌گیری‌های اساسی که بانوان شاغل را نیز شامل می‌شود، چون زنان در آن دخیل نبوده‌اند با الگوهای مردانه انجام می‌شود و این مردان تصمیم‌گیر نیز قصد و غرضی نداشته‌اند، در حالی که شرایط بانوان کارمند و شاغل نیز باید در این تصمیم‌گیری‌ها اعمال شود. البته خوشبختانه دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان به عضویت ستاد مدیریت بحران استانداری درآمد و از این پس در تصمیمات این ستاد دخیل خواهد بود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان ادامه داد: برای اینکه زنان شاغل به نقش همسری و مادری خود نیز برسند، باید تبعیض مثبتی به نفع بانوان قائل شویم. زنان شاغل از کار و وظایف خود در زندگی کم نمی‌گذارند، اما ممکن است در درازمدت دچار فرسایش جسمی و روحی شوند. تمام تلاش ما در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان ایجاد بستر برای فعالیت بانوان و رفع مشکلات آنها است.
اثنی عشران با اشاره به توانمندی‌های مدیریتی بانوان گفت: متأسفانه بسیاری از بانوان به دلیل دغدغه‌ها و مسئولیت‌های خود پیشنهاد سمت‌های مدیریتی را رد می‌کنند.
او به دغدغه استاندار اصفهان برای سپردن ۳۰ درصد از سمت‌های مدیریتی به زنان و افزایش نقش مدیریتی بانوان در استان تصریح کرد: استاندار اصفهان قول داده که نقش مدیریت بانوان به خصوص در حوزه سیاسی که توجه چندانی به آن نشده است، بهبود یابد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان بیان داشت: برخی اوقات انگار خود بانوان هم‌جنسان خود را قبول ندارند و در رایزنی با برخی مدیران زن برای سپردن پست‌های مدیریتی به زنان با این مورد برخورد کرده‌ام و در این زمینه باید بانوان نیز نگاه خود را اصلاح کنند.
لیلا لندی مدیر دفتر تخصصی بانوان آفتاب سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به استقبال خوب بانوان کارآفرین از نشست تخصصی نبایدهای کسب و کار بانوان کارآفرین شهر اصفهان گفت: رسالت دفاتر تخصصی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، انجام کار در همان حوزه تخصصی و دوری از موازی‌کاری است و یکی از وظایف دفتر تخصصی بانوان آفتاب شناسایی و شبکه‌سازی بانوان فعال در حوزه‌های گوناگون است.
او استعدادیابی و استعدادپروری را دیگر رسالت دفتر تخصصی بانوان آفتاب دانست و افزود: خوشبختانه در این زمینه به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم.
لندی با اشاره به اجرای طرح‌های مرتبط با کارآفرینی از ابتدای تأسیس دفتر تخصصی بانوان آفتاب ادامه داد: در این راستا طرح آموزشی «مادران هشت بهشت» را در دل محلات شهر اصفهان اجرا کرده و برنامه «مادران یاوران اقتصاد» را با همکاری بنیاد نخبگان برگزار کردیم.
مدیر دفتر تخصصی بانوان آفتاب شهرداری اصفهان گفت: دغدغه ما و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان بیان نبایدهای کسب و کار بانوان کارآفرین بود تا افرادی که این مسیر را پیموده‌اند، تجربیات خود را در اختیار سایر بانوان قرار دهند.
او با اشاره به برگزاری ماهیانه نشست نبایدهای کسب و کار بانوان کارآفرین در آینده تصریح کرد: جا دارد از مسئولان ستاد کارآفرینی شهر اصفهان که در این زمینه تلاش می‌کنند بسیار تشکر کنم.
لندی اضافه کرد: کارآفرینی در شهر اصفهان پتانسیل بسیار بالایی دارد، اما برخی اوقات به جای اینکه در کنار هم قرار بگیریم در مقابل یکدیگر ایستاده‌ایم و امیدوارم دست در دست هم برای توسعه کسب و کار و کارآفرینی تلاش کنیم.
محسن معصومی مدیر خانه جوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این نشست با تأکید بر حمایت از رویدادها و استارت‌آپ‌های کسب و کار و کارآفرینی بانوان اظهار داشت: وب‌سایت برنامه «توان ۷» نخستین و تنها بانک جامع مبانی کارآفرینی و توسعه کسب و کار در کشور است و در دنیا بانک کارآفرینی به زبان فارسی وجود ندارد.
او افزود: در این وب‌سایت نزدیک به ۸۰۰ ساعت ویدیوی آموزشی در زمینه کارآفرینی و توسعه کسب و کار وجود دارد که شامل آموزش قوانین بیمه، مالیات، اداره کار، قوانین مالکیت معنوی، طرح مدل کسب و کار، خلاقیت و نوآوری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت منابع مالی، ظرفیت‌های سازمان‌های گوناگون مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، آموزش چگونگی ارتباط با این سازمان‌ها، معرفی کتاب‌های کارآفرینی، فنون بازار کار و غیره است.
مدیر اجرایی ستاد کارآفرینی شهرداری اصفهان با بیان اینکه محتوای این وب‌سایت پیوست جامع علمی برای کارآفرینان است، ادامه داد: برخی کسب و کارها به دلیل ضعف مبانی کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار دچار شکست شده و یا سودآوری آنها کم می‌شود.
معصومی گفت: طرح ستاد کارآفرینی شهرداری اصفهان با تصویب شورای شهر اجرا شد و شهردار اصفهان ریاست این ستاد را بر عهده دارد. در حال حاضر ۳۰ اداره‌کل و سازمان دولتی و خصوصی حامی این طرح هستند.
در ادامه این نشست تخصصی، بانوان کارآفرین به بیان تجربیات و نبایدهای کسب‌و‌کار و کارآفرینی پرداختند. همچنین قرار است ماحصل بیان این تجربیات در نشست‌هایی ادامه‌دار، به کتابی با عنوان نبایدهای کسب‌و‌کار بانوان کارآفرین تبدیل شود.