به گزارش پایگاه خبری ربیع،  اجلاس مشترک شورای اسلامی استان و روسای شورای اسلامی بخش های استان با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به همت دفتر شورای اسلامی استان با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و با حضور اعضای شورای اسلامی استان،روسای شورای اسلامی بخش های استان، مدیرکل و معاونین و مدیران شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برگزار گردید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان دراین آئین با اشاره به اینکه مطالعه توسعه روستایی بصورت دهستانی در ۱۸ دهستان استان برای ۱۲۳ روستا از طریق برنامه بودجه استان بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده که بر روی مبحث معیشت با کمک دانشگاه اصفهان و جهاد دانشگاهی تحقیقات انجام گرفته که مقرر گردید در طی ۵ سال هر ساله در ۱۸ دهستان برای ۱۲۳ روستا این طرح انجام شود گفت: بر اساس مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۶، تهیه طرح های هادی بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاده شده است.

غلامحسین خانی، تاکید کرد:  اجرای طرح هادی در روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک اعتبارات تخصیص داده شده و همیاری مردم و دهیاریها با توجه به کاهش میزان اعتبارات استانی توانسته ایم با استفاده از قیر رایگان سطح بالایی از معابر روستاها را آسفالت اجرا کنیم.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بلافاصله پس از دو ماه و در ۲۱ فرودین ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) اولین نهاد انقلابی وعمرانی کشور تحت عنوان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاسیس و فعالیت خود را در سطح روستاها آغاز نمود.

خانی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آغازین روزهای فعالیتش واگذاری زمین به روستاییان جهت ساخت مسکن را آغاز نمود که در حال حاضر تنها در استان اصفهان حدود ۵۳هزار قطعه زمین در بیش از ۳۳۰ روستای بالای ۲۰خانوار به واجدین شرایط واگذار گردیده است.

خانی با اشاره به اهمیت تملک و محرومیت زدایی در روستاها اظهار داشت: در سال ۱۳۷۵ با اجرای صدور قوانین سند دار کردن منازل روستایی در استان اصفهان، در حال حاضر با کمک اداره ثبت اسناد و املاک استان تعداد حدود ۱۷۵هزار جلد و برگ سند روستایی صادر شده که با توجه به شناسایی ۲۰۵ هزار واحد مسکونی روستایی بر اساس طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در سال ۱۳۹۲، میزان بالایی از واحدهای مسکونی روستایی دارای سند مالکیت هستند.

  مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در راستای اجرای ۱۰۰درصدی طرح سند دار کردن منازل روستایی با درخواست از روسای شورای اسلامی بخش‌های استان تصریح کرد: از شما اعضا و روسای محترم شورای اسلامی بخش های استان درخواست می شود نسبت به اطلاع رسانی و تاکید بر مراجعه روستاییان عزیز به ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستانها اقدام تا برای تمام واحدهای روستایی سند مالکیت صادر و تحویل گردد.

 گفتنی است این جلسه با طرح پرسش از جانب اعضای شوراها و پاسخ مسئولین مربوطه در فضایی مسالمت آمیز در راستای کمک به روستاییان  پس از بحث و تبادل نظر به پایان رسید.