به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، در این مستند پشت صحنه سریال‌های فاخری همچون «امام علی(علیه السلام)»، «معصومیت از دست رفته»، «مسافر ری» و«مختار»، به تصویر کشیده شده و مستند ساز پای سخنان کارگردان نامدار و صاحب سبک این آثار داوود میرباقری می‌نشیند.

در بخش‌های دیگری از این مستند اکبر عبدی، رضا رویگری وفرهاد اصلانی به تشریح فراز و فرودهای کاربا داوود میرباقری از اخلاق فردی و کاری او سخن می‌گویند.

این مستند که به بهانه سالروز شهادت امام هادی (علیه السلام) از شبکه نسیم پخش می‌شود تلاش‌های میرباقری هنگام ساخت «مسافر ری» به نمایش می‌گذارد. مجموع‌ ای فاخر که در ژانر تاریخی و مذهبی به نگارش درآمده و داستان آن به قرن سوم هجری مقارن با خلافت عباسی و امامت دهمین پیشوای شیعیان امام هادی (علیه السلام ) باز می‌گردد.

آمیختن درام عاشقانه در بستر وقایع تاریخی هنری است که میرباقری بارها آن را تجربه کرده و از آن سربلند ببرون آمده است. مستند «میر واقعه» که بخشی از آن در اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم به بهانه تجلیل از این هنرمند توانا به تصویرکشیده شد؛ تلاش دارد تا تمامی این ظرافت ها را به نمایش درآورد. علاقمندان می‌توانند این مستند را ساعت ۲۳ شنبه ۱۸ اسفندماه از شبکه نسیم پخش می‌شود، به تماشا بنشینند.

انتهای پیام/