به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، موقوفه مشارکتی ساخت دانشکده تربیت مدرس قرآن کریم باحضور حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مشهد مقدس رونمایی شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدی طی سخنانی با اشاره به اهمیت قرآن کریم در جمهوری اسلامی، گفت: مقصد جمهوری اسلامی تحقق معارف و فرهنگ قرآن در جامعه است و وجود حافظان، دانشجویان و دانشگاه‌های قرآنی فعال نشانه توجه جمهوری اسلامی به قرآن است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برخی فکر می‌کنند وقف مختص متمکنین و ثروتمندان است، اما در اسلام اینگونه نیست زیرا در طول تاریخ اسلام وقف‌هایی برای همه اقشار مؤمنین به چشم می‌خورد.

وی افزود: در عصر حاضر نیز وقف مشارکتی و جمعی به منظور بهره‌مندی همه اقشار از ثواب وقف به لحاظ حقوقی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و هم‌اینک هر کس به اندازه تمکن مالی خود می‌تواند در این سنت حسنه مشارکت کند.

حجت‌الاسم محمدی ادامه داد: وقف مشارکتی فاطمی در مشهد و ساخت مراکز درمانی وقفی با مشارکت افراد متعدد در مراکز برخی از استان‌های کشور اجرا شده و برخی نیز مانند یک پروژه ۵۰۰ میلیارد تومانی در شیراز در حال انجام است. ‌

وی به اشکال متعدد موقوفات اشاره و بیان کرد: وقف مصداق کامل صدقات جاریه است که بعد از فوت واقف از ثمرات معنوی آن بهره می‌برد که خوشبختانه در کشور موقوفات قابل توجهی داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در مشهد موقوفه مسجد گوهرشاد حدود ۷۰۰ سال برای خانمی که واقفش بوده خیرات داشته و حتی در کشور موقوفات هزار و ۲۰۰ ساله‌ای داریم که در طی این سال‌ها ثمرات فراوان برای واقف آن داشته است.

رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد نیز در این مراسم گفت: این دانشکده سال ۱۳۸۰ تأسیس شد و تاکنون ۶۰۲ دانش آموخته در چهار رشته تفسیر، علوم قرآن، معارف قرآن و علوم قرآن و حدیث در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته است.

حجت‌الاسلام غلامرضا زارع مهرجردی افزود: ۱۰ عضو هیأت علمی و ۱۴۷ استاد مدعو با این دانشکده همکاری دارند. ۴۳۵ دانشجو در این دانشکده در حال تحصیل هستند اما مکان تحصیلی، آموزشی و خوابگاهی آن استیجاری بوده که در شأن مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی نیست.

وی ادامه داد: ۴.۲ هکتار زمین سال ۱۳۹۲ در قالب ۲۸ هزار مترمربع بنا با مساعدت مسئولان اجرایی خراسان رضوی به دانشکده تربیت مدرس قرآن واگذار شد و تاکنون اسکلت بتنی به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع برای ساخت مجموعه آموزشی برپا شده است.

رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن گفت: برای تکمیل ساخت این مجموعه ۳۵۰ میلیارد ریال در قالب ۷۰۰ هزار سهم ۵۰۰ هزار ریالی به صورت وقف مشارکتی در نظر گرفته شده و امید است با حمایت مسئولان و خیرین این بنا تا سال ۱۳۹۸ مورد استفاده دانشجویان قرار گیرد.

انتهای پیام/