به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی در آیین افتتاح هتل ۴۷ واحدی آستان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد بادرود، با اشاره به اینکه حاکمان آمریکا منطق ندارند بلکه آنها بر مبنای قلدری با جهان مواجه می‌شوند گفت: ما باید با استفاده از قدرت قرآن کریم و اهل بیت(ع) در برابر دشمنان قرار بگیریم ، امام خمینی با تمام قدرت و صلابت در برابر استکبار جهانی قرار گرفت و فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف ، با تأکید بر اتصال به قرآن و اهل بیت(ع) برای پیروزی در برابر دشمنان، افزود: چندی قبل رهبر معظم انقلاب فرمودند  با قدرت، شجاعت و صلابت در برابر گستاخی حاکمان آمریکا ظاهر شوید و باید آنها بدانند مسؤولان کشور برخاسته از ملت ایران و دارای پشتوانه مردمی ملت شهید پرور ایران هستند.

وی به هجمه رسانه ‌ای و فعالیت های ضد فرهنگی در جهان علیه قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و افزود: این تهاجم فرهنگی و فکری نشانه کارآمدی و کارآیی قرآن کریم و اهل بیت(ع) است.

  استفاده درست از منابع

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی  ، بر لزوم استفاده از منابع بر مبنای برنامه جامع در فعالیت‌های عمرانی  اشاره کرد و گفت:باید رعایت مسائل فنی و تخصصی کامل برای جلب رضایت مردم و حفظ ایمنی در اقدامات توسعه‌ای و عمرانی وجود داشته باشد.

به گفته وی مدیریت به روز، انقلابی، اسلامی، متواضعانه و توأم با حسن خلق و رفتار حسنه از ضرورت‌های مدیریت بقاع متبرکه است که باید مسؤولان به این مسائل دقت ویژه داشته باشند.

جدیت برای ثبت موقوفات جدید مطابق با نیاز روز

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف درادامه صحبت های خود در پاسخ به پرسش خبرنگار کیمیای وطن در خصوص ترویج وقف‌های جدید و تحقق اقتصاد مقاومتی دراوقاف گفت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته تمامی نیاتی که در وقف نامه ها آمده بود احصاء گردید و برای موقوفات جدید نیزتمام جزئیاتی که در بخشنامه‌ها بود را به ادارت کشور ارسال کرده‌ایم تا دراین زمینه اقدام نمایند .

وی تصریح کرد:هم اکنون یکی از نیازهای اساسی کشور،موقوفات قرآنی است، و در این رابطه جهت کلی به تمامی ادارت داده شده است تا براساس نیاز های روز اقدام به ثبت نیات واقفین نمایند.

اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی   

وی در رابطه با اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در بقاع متبرکه به این مسئله اظهار داشت: به عنوان مثال اجرای طرح های عمرانی در امامزادگان اصفهان که اینهفته افتتاح شد  و بخشی ازاین طرح ها با مشارکت بخش خصوصی به اجرا رسید، به دلیل اینکه مردم با مراجعه به این اماکن از پرداخت هزینه های زیاد(اقامتی،تجاری و فرهنگی) به مراکزشهر معاف می شوند مصداق های بارزاقتصاد مقاومتی  به شمارمیرو، البته اجرای طرح های توسعه و پروژه های عمرانی در تمامی بقاع متبرکه کشور در حال انجام است.

بنای شکایت از هیچ اداره ای نداریم 

وی در خصوص بدهی آموزش و پرورش به به اوقاف گفت: ما به آموزش و پروش به دلیل وظیفه‌ای که دارد و مسؤول فرهنگی و آموزش کشور است بنای ناسازگاری و قصد ایجاد اضطراب نداریم ومقرر شده است که تفاهم نامه‌ای نوشته شود و قرار داد اجاره روزانه به شکل منصفانه نوشته شود.

محمدی افزود: رویکرد ما با وجود مشکلات مالی دولت این نیست که از دستگاه‌های حکومتی و دولتی شکایت کنیم چرا که ما همه تحت لوای جمهوری اسلامی هستیم و یک هدف داریم و امید است با همراهی دستگاه آموزش و پرورش طبق جلساتی که با همداشته‌ایم بتوانیم کارها را به خوبی به پیش ببریم.

رئیس سازمان اوقاف دررابطه با توسعه گردشگری مذهبی دربقاع متبرکه گفت: حضور۴ میلیون نفر زائر در آقا علی عباس یک ظرفیت بسیار مهم و ارزنده است و باید تلاش کنیم به هرکدام از این افراد یک نکته ناب اسلامی و دینی و قرآنی آموزش دهیم.    تفاهمنامه‌هایی با سازمان میراث فرهنگی نوشته شده و امید است با همراهی بیشتر آن‌ها بتوانیم در بحث گردشگری مذهبی به صورت فعال‌تر عمل کنیم.

وی تصریح کرد: گردشگری مذهبی مورد علاقه گردشگران و افراد در سرتاسر جهان است، از طرفی امامزادگان در مناطق مورد علاقه گردشگران قرار گرفته است، پیگیری‌های جدی برای گسترش گردشگری مذهبی داریم و امیدورایم که نتایج مثبت و خوبی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه دراوقاف گفت: استان اصفهان با تلاش خوب مدیریت اوقاف و مسؤولان استانی و شهرستانی یکی از استان‌های موفق به شمار می‌رود.

انتهای پیام/