به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس،  مراسم رونمایی آلبوم «حالا که می‌روی» کاری از موسسه مأوا به خوانندگی «محمد معتمدی» امروز پنجم اسفندماه ۹۷در سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج با حضور عوامل اثر از جمله «فرید سعادتمند» آهنگساز و «محمدمهدی سیّار» شاعر برگزار شد.

در ابتدای مراسم احد خداپرست از موسسه مأوا گفت: خوشحالیم که توانستیم اثری سالم برای مخاطبان و مردم عزیزمان تولید کنیم. اثری صرفا عاشقانه که برای حال و هوای امروز جامعه خلق شده است و امیدواریم که مورد رضایت مردم قرار بگیرد. ما با تولید آثار مختلف ذائقه مردم را می‌سازیم و چنانچه تولیدات سطح نازلی داشته باشد سلیقه مردم را خراب خواهیم کرد و اگر خوب باشد باعث ارتقاء سلیقه آنان می‌شویم. آلبوم «حالا که می‌روی» هم از جنبه فرم و هم از جنبه محتوا اثری سالم است و مأوا قصد دارد خلاء‌های موسیقی جامعه را در حد توان خود پر کند. مهم‌ترین خروجی این اثر برقراری ارتباط و دوستی صمیمانه بین اعضا و عوامل خلق این اثر است و همچنین «تخصص» و «تواضع» دو شاخصه اصلی سه عنصر محوری خلق این اثر یعنی خواننده، آهنگساز و شاعر است. مأوا به دنبال استفاده ابزاری از هنر نیست همانطور که در این اثر محتوا صرفا عاشقانه است.

وی در مورد رسم برگزاری کنسرت پس از تولید یک آلبوم افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کنسرت این آلبوم را با جناب آقای معتمدی و دیگر عوامل با ارکستری کامل در تهران و نیز در توری سراسری برگزار کنیم.

پس از خداپرست، محمد معتمدی خواننده اثر در مورد این همکاری گفت: خوشحالم که بالاخره پس از مدت‌ها این اثر منتشر و روانه بازار شد. از زمانی که تصمیم به خلق این آلبوم گرفتیم تا امروز زمان زیادی گذشته است و من به این دلیل که مجموعه مأوا از ابتدا تا انتها هیچ گونه دخل و تصرفی در خلق این اثر نکرده صمیمانه از آنها تشکر می‌کنم. «حالا که می‌روی» برگرفته از اصالت‌های موسیقی ایرانی با فضای ارکسترال موسیقی امروزی است. در این آلبوم نغمه‌هایی در ابوعطا و نوا می‌شنوید و دو قطعه آوازی هم داریم.

معتمدی در ادامه افزود: موسیقی قرار است غذای روح را تأمین کند و این غذا باید با ذائقه جامعه همخوانی داشته باشد و مواد مفید را به جامعه تزریق کند. ما تعریفی برای موسیقی سنتی داریم که برگرفته از چیزی است که از مرکز حفظ و اشاعه موسیقی به ما رسیده است. امروز من معتقدم موسیقی سنتی با تعریف گذشته دیگر در جامعه فراگیر نمی‌شود. یک زمانی موسیقی‌های دیگری در جامعه نبودند و آن شکل موسیقی سنتی مورد استقبال جامعه قرار گرفت لیکن اگر امروز آثاری با همان شیوه و حتی با کیفیت خیلی بالاتر هم تولید شود، باز مقبولیت دهه ۶۰ را نخواهد داشت. همیشه در طول دوران مختلف، خوانندگانی موفق بوده‌اند که موسیقی را برای مردمان زمان خود به روز ترجمان کرده‌اند. ما با موسیقی اصیل ولی با ساختار امروزی می‌توانیم مردم را جذب کنیم.

معتمدی در ادامه افزود: خیلی‌ها ابراز کرده‌اند که واقعا علاقمند به حضور در کنسرت‌های ما هستند اما توان خرید بلیت ندارند. اگر خوب توجه کرده باشید بیشتر سالن‌های کنسرت در نقاط جغرافیایی خاصی واقع شده‌اند. من البته همانطور که مستحضر هستید تجربه کنسرت رایگان را داشتم اما آن هم مشکلات و نواقص خود را داشت و شاید نتوانست آنطور که باید انتظارات مردم را برآورده سازد. چون خیلی‌ها دوست دارند کنسرت را در سالنی سربسته و مختص موسیقی گوش بدهند. جایی که صدابرداری حرفه‌ای انجام گیرد و راحت روی صندلی کنسرت بنشینند، نه در فضایی باز که از صدای کامیون گرفته تا مشکلات فضای باز که حقیقتا نمی‌توان انتظار کنسرتی خوب را در آن داشت. ضمنا کسی که توانایی خرید بلیت ندارد دلیل بر کم ارزش بودن جایگاهش نیست.

* برای «حالا که می‌روی» کمتر از آلبوم‌های دیگر دستمزد گرفتم

معتمدی در جواب سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شما چقدر برای خواندن این اثر با مأوا و اوج قرارداد بسته‌اید و احتمال زیاد حتما پول خیلی خوبی از آنها دریافت کرده‌اید، توضیح داد: قرارداد من برای این همکاری موجود است. من برای این آلبوم کمتر از هر آلبومی دیگر پول گرفته‌ام و دقیق‌تر بخواهم بگویم حدود ۴۰ درصد کمتر از نُرم و دستمزد معمول خودم برای این همکاری پول دریافت کرده‌ام. ما بیشتر روی نیروی انسانی دوستان مأوا حساب کردیم و همین خیلی برایمان ارزشمند است و همچنین تیم خالق اثر از جمله آهنگساز و شاعر اثر برایم خیلی مهم بودند. البته این را هم بگویم که این اولین آلبوم من است که تهیه‌کننده داشته است. من قبلا تمام آثارم را خودم در قالب موسسه «آبی‌رود» تهیه می‌کردم.

خواننده آلبوم «حالا که می‌روی» در جواب سوال دیگر خبرنگار مبنی بر محدودیت تصویری موسیقی و نشان ندادن ساز در رسانه ملی گفت: خود من زمانی فکر می‌کردم که این صدا و سیماست که با موسیقی مشکل دارد و سازها را نشان نمی‌دهد اما واقعیت این است که در این زمینه مساله فقهی وجود دارد و ما باید در این زمینه فعالیت کنیم و راه را برای ترویج موسیقی خوب باز کنیم و همینکه مثلا در صدا و سیما می‌رویم و اسم سازها را به زبان می‌آوریم و می‌توانیم موسیقی اجرا کنیم و نیز در مورد موسیقی حرف بزنیم، خودش خیلی کارگشاست و نیز به تدریج مسائل بهتر خواهد شد.

معتمدی درباره همکاری با پروژه «هفت شهر عشق» و همکاری با کسانی که در ماه های گذشته به آنها انتقاد زیادی کرده، گفت: خصومت شخصی با کسی ندارم. وقتی پیشنهاد این کار را به من دادم به آنها گفتم که ممکن است این دوستان با من مشکل داشته باشد، اما اگر آنها با ما مشکل نداشته باشند من حتما در این پروژه خواهم خواند.

در ادامه این مراسم فرید سعادتمند آهنگساز آلبوم «حالا که می‌روی» گفت: آشنایی من با محمدمهدی سیّار شاعر این آلبوم به سریال «حانیه» بازمی‌گردد و در آنجا متوجه شدم که با شخصی کاملا شاعر مواجه هستم. آن اثر را آقای سالار عقیلی خواند. من و آقای سیّار پس از آن خواستیم آلبومی عاشقانه تولید کنیم و با بسیاری جاها و موسسات مذاکره کردیم از شهرداری گرفته تا بسیاری سازمان‌ها و ارگان‌ها که خوشبختانه و در این میان با مجموعه مأوا به نتیجه رسیدیم که پیشنهاد آقای سیار بود و مأوا نیز با آغوشی باز از ما حمایت کرد.

محمدمهدی سیّار شاعر این اثر نیز در این مراسم گفت: امروز آلبومی رونمایی می‌شود که حاصل کاری بلند مدت است. امروز این اثر به دست مردم می‌رسد و از امروز کار‌ما شروعی دوباره خواهد داشت و باید ببینیم که این اثر مورد پذیرش جامعه و مردم قرار می‌گیرد یا خیر. از همان ابتدا قصد داشتیم اثری درخور به مردم هدیه کنیم که نو بوده و نغمه‌هایش تکراری نباشد. عشق، آشیانه هنر و شعر است و اینکه چه کسی می‌تواند حرمت عشق را رعایت کند و تصویر عمیق‌تری از این واژه ارائه کند مهم است.

این ترانه‌سرا ادامه داد: اولین همکاری من با آقای سعادتمند به سال ۹۳ بازمی‌گردد که برای ساخت اثر حانیه با هم همکاری کردیم آنجا متوجه شدم که ایشان بسیار سختگیر و دقیق است. راستش را بخواهید همان اول خواستم بی‌خیال این همکاری شوم. اما واقعا کار کردن با سعادتمند در عین سختی، بسیار لذت بخش بود. بابت این اثر به نوبه خودم از تمام عوامل تشکر می‌کنم که باعث خلق اثری اینچنین شدند.

انتهای پیام/