به گزارش پایگاه خبری ربیع،کمپانی MediaTek نام خود را به عنوان تولیدکننده چیپ وای فای اسپیکر هوشمند اپل یا همان هوم پاد ثبت کرده است، اما این شرکت تایوانی نقشه های بزرگتری در سر می پروراند و بر اساس گزارش دیجی تایمز، مسئولان این شرکت در نظر دارند نام کوالکام را از شرکت های همکار در زمینه تولید آیفون خط زده و مودم مدیاتک را جایگزین آن کنند.

منابع تولید کننده قطعات سخت افزاری به این موضوع اشاره کرده اند که شرکت اپل و مدیاتک با یکدیگر در مورد تولید چیپ وای فای هوم پاد به توافق رسیده اند و در حال حاضر کمپانی یاد شده، در حال تولید ماژول های وای فای و بلوتوث برای اسپیکر هوشمند اپل است.

از آنجا که اپل و کوالکام در مورد پتنت های ثبت شده با یکدیگر به مشکل برخورده اند، اهالی کوپرتینو به عنوان تولیدکننده چیپ وای فای به دنبال یک گزینه مناسب هستند. از آنجا که اینتل نیز برای تولید مودم آیفون های ۲۰۱۸ به همکاری کوالکام شتافته، به نظر می رسد مودم مدیاتک در سال ۲۰۱۹ با نهایت قدرت وارد عمل شود.

بد نیست بدانید در حال حاضر، اپل و MediaTek پای میز مذاکره نشسته اند، اما تا به حال هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

دیجی تایمز در این باره نوشت:

تا زمانی که صحبت های دو شرکت اپل و مدیاتک در مورد میزان تولید و تکنولوژی های استفاده شده به جمع بندی کامل نرسد، مطمئنا تصمیمی گرفته نمی شود.

شایان ذکر است؛ در ماه دسامبر سال گذشته، گزارش هایی مبنی بر همکاری اپل و مدیاتک به گوش می رسید و منبع خبری دیجی تایمز نیز از ورود MediaTek به چرخه تولید قطعات سخت افزاری برای اسپیکر هوشمند و آیفون اپل خبر داده بود.