به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، محسن مهرعلیزاده، در حاشیه بازدید از شهرستان خور و بیابانک و افتتاح خط گاز رسانی به این شهر، گفت: امروز اجرای پروژه های بسیار مهمی در این منطقه شروع شد، مردم این منطقه بسیار لایق و زحمتکش هستند. تاریخ و فرهنگ خور و بیابانک، شکوه و عظمت بسیار زیادی دارد و امروز همان شکوه، در فضای فیزیکی نیز دیده می شود اما لازمه آن، سرمایه گذاری های جدید است.

وی ادامه داد: علیرغم دور بودن شهرستان از مرکز و قرارگیری در انتهای ترین نقطه استان، دولت توجه ویژه ای به این منطقه دارد، امروز گاز با کمک مرکز بزرگ CNG نائین به صورت فشرده شده به خور و بیابانک و سپس به شبکه شهری منتقل می شود. شبکه گاز شهری شهرستان کامل است و از فردا صبح، مردم خور با اخذ مجوزهای لازم، می توانند کنتورهای گاز تهیه کرده و به گاز شهری، متصل شوند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه قدم بسیار خوبی در راستای خدمت رسانی به مردم این منطقه است. علاوه بر این اقداماتی برای ایجاد اشتغال در منطقه نیز انجام شده است. کلنگ منطقه گردشگری پتاس، کارخانه های کلرو پتاسیم و کلرو منیزیم است که امروز زده شد تا از منابع وسیع نمک در قسمت کویری کشور که به صورت صحیح بهره برداری شود. این گونه اتفاقات، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، اشتغال زایی خوبی نیز برای این شهرستان به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: خوشبختانه در این شهر، شاهد اشتغال مردم بومی در این واحدها هستیم و آینده اشتغال نیز در خور بسیار خوب خواهد بود. از نظر گردشگری این منطقه پتانسیلی همچون دریاچه نمک را دارد که می تواند بسیار ثروت آفرین باشد. البته باید کارهایی وسیع تری در این بخش از استان انجام شود، از جمله گازرسانی به ساکنان شهرستان که امروز  انجامشد و این نشان از تعهد دولت به مردم این بخش است. گازرسانی از نائین تا منطقه گردشگری پتاس ادامه خواهد داشت و علاوه بر برآورده کردن نیازهای کارخانجات، مصرف خانگی گاز خور را نیز تامین می کند.

همچنین در این مراسم ساختمان فرمانداری شهرستان خور نیز افتتاح شد.