به گزارش پایگاه خبری ربیع، سجاد قاسمی پیش از ظهر دوشنبه، در اولین نشست کارآفرینی، تولید و اشتغال در حوزه کویر به عزم دهیاری روستای حسین آباد برای رونق اقتصادی روستا اشاره کرد و افزود: توجه به سه حوزه کشاورزی، بسته بندی مواد غذایی و گردشگری از جمله برنامه های راهبردی برای اشتغالزایی و کاهش مهاجرت اهالی روستا به شهر است.

وی تصریح کرد: ایجاد واحد بسته بندی مواد غذایی و محصولات کشاورزی، احداث سردخانه جهت نگهداری محصولات روستا، اصلاح و تغییر الگوهای کشت و به کارگیری روش های نوین آبیاری در حوزه کشاورزی در دستور کار دهیاری روستای حسین آباد قرار دارد.

دهیار روستای حسین آباد بخش کویرات آران و بیدگل همچنین بر لزوم احیای کشت محصولات به اغما رفته روستا با بهره گیری از روش های نوین آبیاری و ترغیب کشاورزان روستا و بهره برداران بخش کشاورزی روستاها و شهرهای همجوار به این اقدام تاکید کرد.

وی به ظرفیت های فراوان این روستا در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: نزدیکی به تپه های ماسه ای، وجود قلعه های خشتی و مجاورت با پناهگاه حیات وحش یخاب بخشی از ظرفیت های این روستا برای جذب گردشگر است.

یک پژوهشگر صنعت غذا و بسته بندی نانو هوشمند و رئیس مرکز تحقیقات خوراک کودک ایران نیز در این نشست اظهار داشت: مطالعات علمی نشان می دهد که ۹۵ درصد ارزش افزوده کالاها در قالب صنعت بسته بندی به بازار عرضه می شود.

سید مصطفی ایران منش به تولیدات روستای حسین آباد در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: استقرار صنعت بسته بندی در روستای حسین آباد با تاکید بر فرآوری و بسته بندی محصول پسته می تواند موجب رونق اقتصادی و اشتغالزایی در این منطقه شود.

علیرضا محسنی تبار، کارشناس مهندس معماری سنتی نیز در این نشست گفت: توریسم و بومگردی صنعتی بدون فرسایش است که علی رغم درآمدزایی برای ساکنان، به محیط طبیعی نیز  آسیبی نمی رساند.

وی تاکید کرد: محیط بکر و سنتی روستای حسین آباد و همچنین موقعیت جغرافیایی روستا که در گلوگاه ارتباطی شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز واقع شده می تواند موقعیت خوبی را برای جذب گردشگر فراهم کند.

منبع: مهر/۲۰۶