به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان از گردشگری «محله‌گردی» با محوریت بازدید از محلات و بناهای این منطقه شهری در بافت تاریخی اصفهان خبر داد.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه بیشترین محورهای گردشگری اصفهان در منطقه ۳ شهرداری اصفهان واقع شده است، اظهار کرد: با پیشنهاد این منطقه و مشارکت اداره گردشگری شهرداری اصفهان به‌عنوان متولی اصلی گردشگری شهرداری اصفهان، از این پس گردشگری محلات منطقه سه برپا می‌شود و مسیر نخست با بازدید از مناره‌ها آغاز به کار می‌کند.

وی با بیان اینکه این تور گردشگری ویژه منطقه ۳ تدارک دیده‌شده است و در هر تور یکی از جاذبه‌های این محورهای گردشگری مورد بازدید قرار می‌گیرد. افزود: این منطقه دارای پنج مناره معروف است که دارای پیشینه تاریخی از دوره‌های گذشته بوده که بازدید چهار مناره در دو محله جوباره و سرتاوه ابتدا انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با تأکید به اینکه این تور به صورت بازدید پیاده‌روی است، خاطرنشان کرد: زمان بازدید این تور گردشگری در زمان مقرر (از ۲۳ تا ۲۵ مرداد سال جاری) و ثبت نام آن از طریق سایت شهروندتیکت به نشانی shahrvandticket.ir صورت می‌گیرد.

ابوطالبی بیان کرد: مناره دارالرضیافه، چهل دختران، ساربان و مسجد علی (ع) مقاصد گردشگری مسیر اول از تورهای «محله گرد) است.

وی تصریح کرد: این تورها به‌صورت ماهانه با هماهنگی اداره گردشگری شهرداری اصفهان، بیشتر برای سه روز پایانی هفته تدارک‌دیده‌شده است و توسط راهنمای تور، اطلاعات مورد نیاز هر محور به علاقه‌مندان مشارکت‌کننده ارائه می‌شود.