به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از قزوین،  سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در جلسه آغاز عملیات اجرایی ۱هزار و ۲۴۷ طرح عمرانی زودبازده در استان با رویکرد خدمات‌رسانی، محرومیت‌زدایی و اشتغال که بعدازظهر امروز در سالن جلسات شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه با همکاری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها، اقدامی بسیار بزرگ، اثربخش و امیدآفرین در سراسر کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: مقررشده تا ۴۰ هزار پروژه زودبازده در طی ۶ ماه اول سال ۹۸ در سراسر کشور به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: سهم استان قزوین از تعداد ۴۰ هزار پروژه‌ای که قرار است در سراسر کشور به اجرا درآید، ۱هزار و ۲۴۷ پروژه زودبازده است.

شاهرخی با بیان اینکه احداث منزل، ترمیم و تکمیل منازل محرومان و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند ازجمله پروژه‌های زودبازده عمرانی به شمار می‌رود، تصریح کرد: پروژه جهاد روشنایی نیز ازجمله پروژه‌هایی است که به‌عنوان کارگاه ایجاد اشتغال از آن یاد می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: خانواده‌های روستایی که متقاضی تولید برق هستند، ظرفیتی به توان ۵ کیلووات برق را تولید می‌کنند این در حالی است که وزارت نیرو نیز این برق را از آن‌ها خریده و به‌این‌ترتیب شاهد رونق اقتصادی در روستاها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه کنگره سه هزار شهید کاری اثرگذار در استان به شمار می‌رود، گفت: ویژگی مؤثر بودن این کار وحدت بین دستگاه‌‌ها بود لذا خداوند نیز برکت داده و ما توانستیم این برنامه را باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار کنیم.

شاهرخی تصریح کرد: اگر در مسیر برنامه‌ریزی معمول قرار می‌گرفتیم احتمالاً روزهای طولانی زمان می‌برد تا این هم‌افزایی برای اجرای این ۱ هزار و ۲۴۷ پروژه زودبازده انجام شود درحالی‌که وحدت به وجود آمده بین دستگاه‌ها در زمان برپایی کنگره سه هزار شهید، مجدد شکل گرفت و تنها در طی چند روز این هم‌افزایی به وجود آمد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: ۱۶ اداره در استان پای‌کار آمدند که کمیته امداد، بهزیستی، اداره کل کتابخانه‌ها، شهرداری‌ها، اداره کل امور روستایی، بنیاد مسکن راه و شهرسازی، اوقاف، جهاد سازندگی، دانشگاه علوم پزشکی، آب و فاضلاب روستایی، اداره کل برق، منابع طبیعی، سازمان تبلیغات، نوسازی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونت عمرانی استانداری و بنیاد شهدا ازجمله دستگاه‌‌های فعال در این عرصه هستند.

وی در پایان با بیان اینکه در نظر داریم تا کار توسط مردم و برای مردم صورت ‌گیرد، گفت: منافع این پروژه‌ها در چند ماه آینده عیان و در زندگی روزمره مردم نمایان خواهد شد.

انتهای پیام