به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، سرهنگ غلامعلی شرق رئیس پلیس راهور استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: شب ۲۲ بهمن خودروها اجازه توقف در مسیر راهپیمایی را نخواهند داشت.

وی افزود: کلیه معابر ورود و خروج مسیر راهپیمایی مسدود خواهند شد، از همین رو افرادی که قصد تردد در این مسیرها را دارند باید راه جایگزین را انتخاب کنند.

رئیس پلیس راهور استان البرز با اشاره به اینکه تمامی نیروهای امدادی و نظامی آمادگی برگزاری مراسم را دارند گفت: به نظر می‌رسد چهلمین سالگرد انقلاب به‌یادماندنی‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

سرهنگ شرق در رابطه با مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: تقاطع حضرت امام(ره)، خیابان بهشتی، میدان شهدا، زیرگذر طالقانی، میدان سپاه، بلوار جمهوری و میدان جمهوری مسیر اول راهپیمایی خواهد بود.

وی مسیر دوم را نیز مسیر منتهی به بلوار جمهوری برشمرد و اضافه کرد: فلکه اول رجایی شهر، تقاطع سربازان گمنام، بلوار ماهان، میدان جمهوری نیز مسیر سوم راهپیمایی است.

رئیس پلیس راهور مسیر چهارم راهپیمایی را دولت‌آباد از مقابل مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) ، علامه جعفری، میدان سپاه و میدان جمهوری عنوان کرد.

رئیس پلیس راهور استان البرز یادآور شد: تمامی مسیرها مشمول محدودیت صددرصدی ترافیکی خواهند شد و پیشنهاد می‌شود که مردم خودروها خود را پیش از ورود به مسیر راهپیمایی در محل مناسبی پارک کنند.

به گفته سرهنگ شرق در پنج شهرستان مستقل از مرکز استان مراسم راهپیمایی برگزار خواهد شد و محدودیت‌های ترافیکی مستقلی شامل حال آن مناطق خواهد بود.

رئیس پلیس راهور استان البرز بابیان اینکه تمامی نیروهای فرمانده انتظامی در روز ۲۲ بهمن در حالت آماده‌باش هستند ادامه داد: تأمین امنیت مردم در دستور کار است و اولویت اول ما حفظ آرامش و امنیت کامل مراسم راهپیمایی است.

شرق در ادامه به افزایش تعداد راننده‌ها و افزایش جمعیت در استان اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های استان نیاز به بازنگری و توسعه دارد همین موضوع مشکلاتی را برای استان ایجاد می‌کند.

مرگ ۷۰ نفر در البرز بر اثر تصادف

رئیس پلیس راهور استان البرز اعلام کرد: طی ۱۰ ماه گذشته شاهد کاهش ۳ درصدی تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم و تصادفات منجر به جراحت نیز ۳۲ درصد کاهش‌یافته است.

رئیس پلیس راهور استان البرز با اشاره به اینکه ۷۰ نفر از ابتدای سال تاکنون براثر تصادف فوت کردند افزود: از این تعداد ۴۸ فوتی در کلان‌شهر کرج بوده که ۸۰ درصد از این افراد عابرین پیاده هستند.

شرق ادامه داد: مؤلفه‌های زیادی همچون حمل‌ونقل نامناسب، بی‌توجهی به قوانین، عدم وجود زیرساخت‌های ترافیکی و نبود محدودیت ترافیکی زوج و فرد می‌تواند به تشدید حوادث رانندگی منجر شود.

وی شرایط حمل‌ونقل عمومی استان البرز را فاقد استانداردهای لازم برشمرد و گفت: کرج تنها کلان‌شهری است که محدودیت ترافیکی ندارد و این کار پلیس را دشوارتر می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان البرز ضمن اشاره به‌ضرورت اصلاح و بازبینی مسیرهای ترافیکی البرز گفت: روزانه ۲۲۰ هزار خودرو در آزادراه و بزرگراه‌های مربوط به استان تردد می‌کنند. همچنین روزانه۸۰ هزار خودرو در جاده مخصوص کرج تردد دارد که در این میان حدود ۴۰ درصد از این آمار مربوط به ساکنین البرز است و با توجه به اینکه نیم درصد از راه‌های کشور از البرز می‌گذرد ۱۸ درصد از بار ترافیکی کل کشور بر این استان سوار است.

انتهای پیام/و/ف