به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، فریدون بیگلری که به عنوان نماینده موزه ملی ایران در این اجلاس که در روزهای چهاردهم و پانزدهم آبان ۱۳۹۷ در سمرقند، ازبکستان برگزار شد، حضور داشت، توضیح داد: این کنفرانس در چارچوب طرح سه ساله یونسکو و اتحادیه اروپا در خصوص میراث مشترک کشورهای قرار گرفته در مسیر جاده ابریشم با تاکید بر کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان و ایران برگزار شد.

او با اشاره به این‌که دفتر یونسکو در آلماتی قرقیزستان و موسسه بین‌المللی مطالعات آسیای مرکزی برنامه‌ریزی و اجرای این کنفرانس را بر عهده داشتند، هدف از برگزاری این اجلاس بین المللی را «رشد آگاهی عمومی و گردشگران از میراث مشترک مرتبط با راه ابریشم و تشکیل نمایشگاه سیاری از آثار موزه‌های ملی کشورهای مربوطه» بیان کرد.

وی برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگاه‌های آموزشی با موضوع میراث راه ابریشم را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست و افزود:‌ در این کنفرانس نمایندگانی از کمیسیون ملی یونسکو- ایران، دفتر یونسکو در تهران، وزارت امور خارجه و موزه ملی ایران شرکت داشتند، هچنین بهمن نامور مطلق، معاون مطالعاتی و مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو- ایران و یکی از سخنرانان کنفرانس به فعالیت‌های ایران درباره راه ابریشم و برنامه‌های آینده کشور در این زمینه پرداختند.

به گفته‌ی بیگلری، مرتضی دامن‌پاک، معاون مطالعاتی مرکز مطالعات وزارت امور خارجه و نماینده ایران در موسسه بین‌المللی مطالعات آسیای مرکزی در خصوص فعالیت‌های این موسسه و راه ابریشم با تأکید بر فعالیت‌های ایران صحبت کرد.

معاون امور فرهنگی موزه ملی ایران نیز در این کنفرانس علاوه بر معرفی موزه ملی ایران و فعالیت‌های آموزشی آن مانند برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، درباره نمایشگاه میراث مشترک راه ابریشم و پیشنهادات موزه ملی ایران در این زمینه صحبت کرد.

انتهای پیام/