به گزارش پایگاه خبری ربیع،انویدیا با انتشار یک نمودار، به مقایسه کارایی کارت گرافیک جدید GeForce RTX 2080 با GTX 1080 پرداخته است. بر پایه نمودار، RTX 2080 بین ۱.۵ الی ۲ برابر قوی‌تر از GTX 1080 است.

همان‌طور که نمودار بالا نشان می‌دهد، RTX 2080 در اغلب عناوین بازی به طور متوسط ۱.۵ برابر بهتر از GTX 1080 عمل می‌کند. جالب‌تر اینکه این نمودارها مربوط به کارایی در وضوح تصویر ۴K است. اما اگر Deep Learning Super-Sampling (DLSS) یا همان هسته‌های Tensor در رندرینگ به خدمت گرفته شود، تفاوت کارایی می‌تواند به بیش از ۲ برابر برسد یا دست کم این چیزی است که انویدیا ادعا می‌کند. متاسفانه انویدیا هیچ گونه جزئیاتی از DLSS ارائه نکرده است و هنوز چگونگی کارکرد آن به روشنی مشخص نیست.

تصویر بالا نیز متوسط نرخ فریم دهی ۴K HDR با نرخ نوسازی تصویر ۶۰ هرتز را نشان می‌دهد که به وضوح بیشتر از هر زمان دیگری رضایت بخش است. حال باید منتظر ماند و دید GeForce RTX 2080 Ti چگونه تجربه ۴K HDR را متحول می کند.

GeForce RTX 2080 دارای ۲۹۴۴ هسته CUDA با فرکانس پایه هسته ۱۵۱۵ و فرکانس بوست ۱۷۱۰ مگاهرتز است. این کارت از ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 با فرکانس مؤثر ۱۴ گیگاهرتز و رابط ۲۵۶ بیتی بهره می‌برد که پهنای باند حافظه ۴۴۸ گیگابایت در ثانیه را فراهم می‌کند.

قیمت کارت های کاستوم GeForce RTX 2080 از ۶۹۹ دلار شروع می شود اما مدل مرجع ۷۹۹ دلار قیمت دارد.