به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با بیان اینکه سازمان تبلیغات از یادگاران حضرت امام خمینی (ره) و به تعبیر رهبر معظم انقلاب از حسنات و رویش های انقلاب است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر این سازمان و وظایف آن تأکید بسیاری دارند؛ اگر به وظایف محوله به سازمان تبلیغات دقت کنیم متوجه نقش و اهمیت آن می شویم.

امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه وظایف سنگین و خطیری بر عهده سازمان تبلیغات است، مطرح کرد: سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی و مردمی، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمن، هدایت افکار عمومی با استفاده از رسانه ها و تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راه های ممکن از جمله وظایف این سازمان است.

حسینی همدانی با بیان اینکه امروز دشمن قصد دارد بر روی افکار عمومی تأثیر بگذارد و فکر و باور مردم را تغییر دهد، اظهار کرد: در این عرصه گسترده که دشمن از ابزار، امکانات و شیوه های نوین تبلیغاتی برای دشمنی با اسلام، تشیع و انقلاب بهره می گیرد تا فکر و ذهن مردم را منحرف کرده و آن ها را از ارزش هایشان جدا کند، وظیفه ما چیست؟

وی با اشاره به اینکه در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم قرار داریم و این بیانیه پرمحتوا دستورالعمل ۴۰ ساله آینده ما است، بیان کرد: در گام دوم باید با دقت بیشتری عمل کنیم و یکی از دستگاه هایی که می تواند جلوی شعاری شدن را بگیرد سازمان تبلیغات اسلامی است.

حسینی همدانی مطرح کرد: در این برهه از شرایط باید در مسیر تمدن نوین گام برداریم که این امر مستلزم نیروسازی و تقویت مبانی فکری و عقیدتی عناصر این تمدن است که باید آموزش و پرورش و حوزه های علمیه آن را بسازند؛ ورود نیروهای کارآمد در این زمینه ضروری است و بدون برنامه عمل کردن قابل قبول نیست.

امام جمعه کرج با تأکید بر لزوم اهل طرح و ایده بودن، عنوان کرد: یکی از استراتژی های ما برای مقابله با دشمن در این عرصه، مقاومت است که باید به یک گفتمان تبدیل شود؛ امروز به اسم ایرانیت، زرتشت گری و کوروش گری به اسلام هجمه وارد می کنند و احکام اسلامی و حجاب را به سخره می گیرند.

نماینده ولی ففیه در استان البرز همچنین بر لزوم حرکت کردن با برنامه و چشم انداز، سازماندهی وضعیت مبلغان در ایام تبلیغی و غیرتبلیغی و نیز تشکیل بانک اطلاعاتی مبلغین تأکید کرد.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/