به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سفر یک روزه خود به شهرستان شبستر با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه‌ی این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

مصمم هستیم گفتمان فرهنگی و هنری را پیاده سازیم

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، محمد محمدپور در این نشست اظهار داشت: مصمم هستیم تا با همکاری، همراهی و اجماع نظر عموم اهالی فرهنگ و هنر، اصولی را دنبال کنیم که براساس این اصول، گفتمان فرهنگی و هنری را پیاده سازیم و فرهنگ و هنر را در سطح مطلوبی توسعه و ارتقا دهیم.

موضوعات فرهنگی امری تخصصی است

وی افزود: با توجه به اینکه موضوعات فرهنگی امری تخصصی است،‌ باید متخصصین این امر در این موضوع ورود کنند و نباید هرکسی در حوزه فرهنگ و هنر اظهارنظر کند و نباید سلایق شخصی در عرصه‌‌ی فرهنگ اعمال شود چرا که موجب آسیب به این حوزه می‌گردد.

فرهنگ مجموعه‌ای از باورها، ‌ارزشها، رفتارها و نمادها است

محمدپور گفت: فرهنگ مجموعه‌ای از باورها، ‌ارزشها، رفتارها و نمادهایی است که همواره در هر جامعه‌ای وجود داشته و به عبارتی یک جریان است که در صورت حرکت در مسیر صحیح، می تواند ملتی را عزتمند و توانمند سازد.

رعایت عدالت فرهنگی در تمام نقاط استان رویکرد اساسی این اداره کل است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه رعایت عدالت فرهنگی در تمام نقاط استان، رویکرد اساسی این اداره کل است، تصریح کرد: فرهنگ، پدیده‌ای پویا و همواره در تحول و تکامل است و فرهیختگان و نخبگان جوامع در بالندگی آن نقش اساسی دارند و در این میان نقش هنرمندان به دلیل اینکه با احساسات و عواطف افراد سر و کار دارند، بارزتر است.

مصمم هستیم مسیرهای توسعه هنر و پیشرفت هنرمندان را هموارتر سازیم

وی با تاکید بر لزوم توجه به مساله اقتصاد فرهنگ و هنر ادامه داد: مصمم هستیم گام های مؤثری برای تحقق اهداف فرهنگی و اقتصادی، تولید ناخالص ملی در بخش فرهنگ و هنر و ایجاد فرصت های شغلی در این حوزه برداریم و از این طریق مسیرهای توسعه هنر و پیشرفت هنرمندان را هموارتر سازیم.

شبستر همواره صاحب مکتب و سبک در بسیاری از حوزه‌هااست

 محمدپور با تاکید بر استعدادیابی و استفاده از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان شبستر گفت: این خطّه از کشور، همواره صاحب مکتب و سبک در بسیاری از حوزه‌ها بوده  و امیدواریم با همراهی و همکاری مردم، اصحاب رسانه و هنر هم چنان در تمام حوزه‌ها صاحب مکتب و سبک باشد.

باید با ایجاد فضای تعامل در مسیر رشد و بالندگی فرهنگ و هنر گام برداریم

وی ضمن تاکید به رعایت اخلاق حرفه ای و حرکت به سوی ایجاد هم دلی و مهربانی بیشتر میان اصحاب فرهنگ و هنر، ادامه داد: باید سلیقه های شخصی را کنار بگذاریم و با هم افزایی و ایجاد فضای تعامل در مسیر رشد و بالندگی فرهنگ و هنر گام برداریم زیرا با اتحاد و یکدلی قطعا به نتایج بهتری می رسیم.

محمدپور با تاکید به قانون محوری و شفاف‌سازی در امور، ساماندهی وضعیت انجمن‌های فرهنگی و هنری به عنوان بازوان فکری و اجرایی را از اولویت‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه اعلام کرد.

در این نشست نمایندگان هر یک از انجمن‌ها و تشکل های فرهنگی و هنری به ارایه نکته نظرات، درخواست‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

 در سفر یک روزه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی وی با ائمه جمعه شبستر، تسوج و صوفیان دیدار و از برخی کانون‌های فرهنگی مساجد بازدید و در جریان فعالیت های آنان قرار گرفت.